دست پر ایران در تحلیل پوششی داده‌ها

ارائه ۹۰مقاله در کنفرانس بین‌المللی تحلیل پوششی داده‌ها در دانشگاه صنعتی شاهرود

رئیس انجمن ایرانی تحلیل پوششی داده‌ها در مراسم افتتاح چهاردهمین کنفرانس بین المللی تحلیل پوششی دادهها و تحلیل تصمیم که به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد گفت: جایگاه ایران چه از نظر تولید علم به نسبت تعداد جمعیت کشور و چه از نظر جمعیت نخبگان نسبت به کشورهای پیشرفته علمی در جایگاه ممتازی قرار دارد.

دکتر حسین زاده لطفی شامگاه گذشته در اختتامیه این کنفرانس علمی اظهار کرد: ما در حوزه ی تحلیل پوششی داده‌ها  در دنیا حرف برای گفتن داریم و بسیاری از ایرانیان و دانشگاه‌های ایرانی  در این حوزه دارای اعتبار بین‌المللی هستند.

وی با بیان اینکه به کارگیری علم مدیریت در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تولیدات علمی در این حوزه از طرف دولت و شرکت‌ها حمایت مالی می شوند گفت: بیشترین تولیدات علمی ما ساخته ذهن محققین بوده و متاسفانه علم مدیریت را در امور مدیریتی به شکل مناسب به کار نمی‌گیریم.

حسین زاده لطفی از برگزاری پانزدهمین کنفرانس بین المللی تحلیل پوششی داده‌ها و تحلیل تصمیم در سال آینده  به میزبانی گروه ریاضی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با حذف کلی پاندمی کرونا از سال آینده این کنفرانس علمی به صورت کاملاً حضوری برگرار شود.

رییس دانشکده صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود و دبیر علمی همایش ضمن تقدیر از حضور مهمانان همایش   اظهار کرد: از ۱۵۰ مقاله ارسال شده به  دبیرخانه همایش، ۴۰ مقاله به صورت حضوری و ۵۰ مقاله هم به صورت مجازی پذیرفته شدند.

دکتر مجتبی غیاثی ترویج دانش تحلیل پوششی داده‌ها، برگزاری کارگاه های آموزشی و ایجاد ارتباط بین دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی را از اهداف مهم برگزاری این همایش برشمرد.

وی با گرامیداشت یاد خاطره مرحوم پروفسور غلامرضا جهان شاهلو پدر علم تحلیل پوششی داده‌های ایران گفت: اگرچه پروفسور جهان شاهلو در کنار ما نیست اما حضور ایشان را در این جمع علمی کاملا حس می‌کنیم.

چهاردهمین کنفرانس بین المللی تحلیل پوششی داده ها و تحلیل تصمیم از به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401061209535
  • خبرنگار :