استاندار سمنان عنوان کرد:

سهم ۴۰ درصدی مسافران عبوری از مراجعات درمانی بیمارستانی استان سمنان!

استاندار سمنان خواستار توجه بیشتر وزارت بهداشت به زیرساخت‌های درمانی این استان شد و گفت: ۴۰ درصد مراجعات بیمارستان ها و مراکز درمانی استان به مسافران اختصاص دارد.

سیدمحمدرضا هاشمی ۳ شهریور در آیین افتتاح پروژه های هفته دولت شهرستان سمنان که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد اظهار کرد: میانگین سرانه بهداشت و درمان در استان در وضعیت مطلوب قرار دارد.

وی با اشاره به خدمات دولت در حوزه بهداشت و درمان افزود: بحث واکسیناسیون مردم در برابر ویروس منحوس کرونا، یکی از بالاترین دستاوردهای دولت سیزدهم بود که اقدامی بسیار ارزشمند است.

استاندار سمنان با تقدیر از تلاش مجموعه کادر پزشکی استان در دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود و خیرین سلامت و بخش خصوصی گفت: مدافعان سلامت در این چند سال خدمات شایانی به مردم ارائه دادند.

هاشمی با اشاره به توجه به حوزه سلامت در سفرهای استانی گفت: از ۷۷۸ میلیارد تومان اعتبار عمرانی نقدی تخصیص یافته از محل سفر ریاست محترم جمهوری به استان، ۱۱۰ میلیارد تومان به بهداشت و درمان اختصاص داشت که به صورت صد درصدی در استان هزینه شده است.

وی افزود: درمانگاه آرادان نیازمند توجه و تجهیز است، در بحث ورودی بیمارستان نیز از محل سفر رئیس‌جمهوری به استان ۱۵ میلیارد تومان اختصاص یافت و تجهیز این بیمارستان نیز  دغدغه ای قابل توجه است.

استاندار سمنان ادامه داد: در بحث بیمارستان دامغان نیز مطالبه و دغدغه مردم امری حائز اهمیت و قابل توجه است، بیمارستان میامی به همت وزیر محترم به پایان رسیده که تجهیز این مهم نیز نیاز به نگاه ویژه دارد.

این مقام ارشد اجرایی اضافه کرد: با قول مساعد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در بحث آمبولانس، اتوبوس اورژانس و همچنین اورژانس هوایی اقدامات ارزشمندی صورت بگیرد.

وی همچنین گفت: در هفته دولت سال جاری، ۵۶۴ پروژه عمرانی با اعتبار یک هزار و ۵۰۱‌میلیارد تومان و ۳۶ پروژه اقتصادی با اعتبار ۵۰۵ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

هاشمی اظهار کرد: همچنین در بخش خصوصی و شهرداری ها، عملیات اجرایی پروژه ها با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان آغاز خواهد شد که در مجموع پروژه های عمرانی،‌ اقتصادی و کلنگ زنی از نظر تعداد ۹۸ درصد و ریالی ۲۰۷ درصد نسبت به هفته دولت سال گذشته افزایش داریم.

  انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401060302303
  • خبرنگار :

برچسب‌ها