نماینده اسلام آبادغرب:

اسلام‌آبادغرب "بیکارترین" شهرستان کشور است/ پتروشیمی و راه آهن، ۲ خواسته مهم مردم شهرستان

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، از اسلام آبادغرب به عنوان بیکارترین شهرستان کشور یاد کرد و از مدیران استانی و کشوری خواست تلاش ویژه تری برای رفع این معضل در شهرستان داشته باشند.

مجتبی بخشی پور در جلسه شورای اداری اسلام آبادغرب و تجلیل از خانواده شهدای عملیات مرصاد و اصحاب رسانه که با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور برگزار شد، در تشریح وضعیت شهرستان اسلام آبادغرب، از این شهرستان به عنوان بیکارترین شهرستان کشور یاد کرد و افزود: برای این شهرستان محروم دو درخواست مهم از دولت داریم که یکی از آنها بحث پیگیری اجرای پتروشیمی شهرستان است.

وی افزود: مجوز شروع به کار این پروژه را گرفته ایم، اما این پروژه نیازمند ایجاد صنایع پایین دستی است.

بخشی پور گفت: زمانی این پروژه صرفه کامل خود را برای استان و بویژه شهرستان اسلام آبادغرب خواهد داشت که صنایع پایین دستی در کنار آن راه اندازی شود.

نماینده مردم اسلام آبادغرب در مجلس شورای اسلامی خواسته مهم دیگر مردم این شهرستان را راه اندازی راه آهن کرمانشاه-اسلام آبادغرب دانست و افزود: خوشبختانه به همت مجمع نمایندگان استان و با پیگیری های استاندار کرمانشاه اعتبار خوبی برای این پروژه گذاشته شده است.

وی افزود: در خواست ما این است که عمده این اعتبارات صرف پروژه راه آهن در مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب شود، نه اینکه برای بازسازی مسیر کرمانشاه-ملایر صرف شود.

بخشی پور گفت: زیرسازی پروژه راه آهن کرمانشاه-اسلام آبادغرب در حال حاضر ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با تزریق اعتبارات هرچه بیشتر این پروژه هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی به برخی اقدامات دولت در این شهرستان هم اشاره کرد و افزود: ۲۲ زمین چمن مصنوعی در دو شهرستان اسلام آبادغرب و دالاهو ایجاد می شود.

وی افزود: همچنین ۶۰ میلیارد تومان اعتبار قرار است به حوزه بهداشت و درمان این دو شهرستان تزریق شود که این مهم در سفر وزیر بهداشت به استان مصوب شد.

وی تصریح کرد: دانشکده پرستاری هم با سه رشته به زودی در اسلام آبادغرب راه اندازی می شود.

بخشی پور با اشاره به اختصاص دستگاه ام.آر.آی، سی تی اسکن و چندین تخت آی سی یو برای بیمارستان اسلام آبادغرب گفت: دالاهو تنها شهرستان بدون بیمارستان استان است که برای راه اندازی بیمارستان این شهرستان هم اعتبارات خوبی گرفته ایم.

این نماینده مجلس گفت: مظلومیت و محرومیت دومین شهرستان بزرگ استان بیش از اینهاست و باید تلاش های بیشتری برای ارتقا شاخص های اسلام آبادغرب در تمامی حوزه ها صورت گیرد.

دولت و مجلس با جدیت به دنبال رفع مشکلات اقتصادی مردم هستند

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه مجلس یازدهم تمام همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور گذاشته است، گفت: در این زمینه از هیچ همکاری با دولت دریغ نمی‌کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی فعلی کشور گفت: دولت در این زمینه تلاش مضاعف دارد و مجلس هم همپای آن با تصویب طرح های مختلف در حال کمک است که از جمله این طرح ها بحث طرح رتبه بندی معلمان است.

وی افزود: فرهنگیان کشور سالهاست چشم انتظار این طرح هستند و خوشبختانه این طرح مصوب و طی چند روز گذشته ابلاغ شد تا بتواند کمک ویژه ای به جامعه فرهنگیان باشد.

بخشی پور افزود: همچنین در بحث افزایش حقوق کارمندان که ۱۰ درصد تعیین شده بود، پیگیریم که به ۳۸ درصد برسد.

این نماینده مجلس گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هم برای حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و تامین اجتماعی برای استمرار همسان سازی حقوق ها پیش بینی شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401053021535
  • خبرنگار : 50182