مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

۴۰ درصد از شکایات کارگری و کارفرمایی در اردبیل به‌صورت سازشی حل می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: به‌صورت متوسط ۴۰ درصد از شکایات واصله به مراجع حل اختلاف این اداره کل به‌صورت سازشی حل‌وفصل می‌شود.

 بهروز رحیم‌زاده ۳۰ مرداد در دیدار با رئیس شورای حل اختلاف استان اردبیل با بیان اینکه برطرف‌کردن دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به‌صورت سازشی یکی از مهم‌ترین سیاست های این اداره کل است، افزود: در سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد از شکایات واصله به مراجع حل اختلاف این اداره کل به‌صورت سازشی حل‌وفصل شد

وی با اشاره به اینکه سالانه به‌صورت متوسط ۶ هزار شکایت کارگری در مراجع حل اختلاف این اداره کل ثبت و رسیدگی می‌شود، گفت: ۱۳ شعبه هیئت تشخیص و  ۶ شعبه حل اختلاف وظیفه رسیدگی و صدور آرا در این زمینه را بر عهده دارند.

رحیم‌زاده افزود: اعتقاد داریم اختلافات مابین کارگر و کارفرما باید در محیط کار و از طریق تفاهم و توافق حل‌وفصل شود و  بهترین تصمیم توافق خواهد بود که در نهایت این کار موجب جلوگیری از سرگردانی مراجعان، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و تسریع در حل‌وفصل اختلافات خواهد شد.

رحیم‌زاده با تأکید بر استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف استان جهت مصالحه و افزایش توافق طرفین دعوی  گفت: ایجاد سازوکار مناسب در چهارچوب قانون به‌منظور افزایش سازش بین کارگر و کارفرما با همکاری شورای حل اختلاف استان عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401053021508
  • خبرنگار : 50428