بهروز رحیمزاده ۳۰ مرداد در دیدار با رئیس شورای حل اختلاف استان اردبیل با بیان اینکه برطرفکردن دعاوی بین کارگران و کارفرمایان بهصورت سازشی یکی از مهمترین سیاست های این اداره کل است، افزود: در سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد از شکایات واصله به مراجع حل اختلاف این اداره کل بهصورت سازشی حلوفصل شد
وی با اشاره به اینکه سالانه بهصورت متوسط ۶ هزار شکایت کارگری در مراجع حل اختلاف این اداره کل ثبت و رسیدگی میشود، گفت: ۱۳ شعبه هیئت تشخیص و ۶ شعبه حل اختلاف وظیفه رسیدگی و صدور آرا در این زمینه را بر عهده دارند.
رحیمزاده افزود: اعتقاد داریم اختلافات مابین کارگر و کارفرما باید در محیط کار و از طریق تفاهم و توافق حلوفصل شود و بهترین تصمیم توافق خواهد بود که در نهایت این کار موجب جلوگیری از سرگردانی مراجعان، کاهش زمان رسیدگی به پروندهها و تسریع در حلوفصل اختلافات خواهد شد.
رحیمزاده با تأکید بر استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف استان جهت مصالحه و افزایش توافق طرفین دعوی گفت: ایجاد سازوکار مناسب در چهارچوب قانون بهمنظور افزایش سازش بین کارگر و کارفرما با همکاری شورای حل اختلاف استان عملیاتی خواهد شد.
انتهای پیام