طراح لباس زنجانی عنوان کرد

پارچه‌های الیاف طبیعی با درصد پلی‌استر کم مناسب فصل تابستان

یک طراح لباس زنجانی گفت: پارچه‌های الیاف طبیعی و شعربافی که نیمه دستباف و از نخ و پنبه تشکیل شده‌، پارچه‌های مناسب فصل تابستان و گرما است.

فریبا عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لباس‌های مناسب فصل تابستان و گرما، اظهار کرد: از زمان‌های قدیم رایج بوده که مردم در فصل گرما به سمت رنگ‌های تیره نمی‌روند که روال درستی است و در علوم فیزیک نیز ثابت شده که برخی رنگ‌های تیره جذب نور و گرمای بیشتری دارد و به همین دلیل در کالکشن لباس‌های زمستانه بیشتر از رنگ‌های تیره استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در دنیای مد امروز رنگ‌های نود و پاستلی رنگ‌های رایج دنیای مد در فصل تابستان است، افزود: رنگ‌های نود و پاستلی، رنگ‌های ملیح و روشنی بوده و این رنگ‌ها مناسب فصل تابستان و گرما است، البته علاوه بر رنگ، جنس پارچه لباس نیز در احساس گرما و عرق کمتر برای افراد نیز موثر است.

این طراح لباس زنجانی با بیان اینکه پارچه‌های الیاف طبیعی و شعربافی رنگ‌های معرفی شده در جشنواره «ایران ویژند» برای فصل تابستان است، تصریح کرد: پارچه‌های الیاف طبیعی و شعربافی که نیمه دستباف و تشکیل شده از نخ و پنبه است، پارچه مناسب فصل گرما بوده و درصد پلی‌استر و الیاف شیمیایی آن‌ها خیلی پایین است و اگر طراحان در کالکشن لباس تابستانه خود از این پارچه‌ها استفاده کنند، کالکشن خوش فروش‌تری خواهند داشت.

عزیزی ادامه داد: پارچه‌های الیاف مصنوعی برای سلامتی پوست مضر است؛ در حالی‌ که پارچه‌های الیاف طبیعی هوا را از خود عبود داده و خنک بوده و با این جنس پارچه‌ها افراد کمتر عرق می‌کنند. همچنین در کارگروه مد و لباس کشور، پوشاک سلامت‌محور مطرح است که بیان می‌کند جنس لباس مهم است و روی سلامتی و پوست تاثیر می‌گذارد، به همین دلیل سیاست‌گذاری‌ها در راستای ترویج بیشتر پارچه‌های الیاف طبیعی است، زیرا بیشتر مردم این پارچه‌ها را نمی‌شناسند و اگر از مزایای آن آگاه شوند، به سمت استفاده بیشتر از این پارچه‌ها ترغیب خواهند شد.

این طراح لباس زنجانی درباره پارچه‌بافی در زنجان نیز خاطرنشان کرد: هنر پارچه‌بافی جزو صنایع‌دستی استان نیست و انجام نمی‌شود ولی با همکاری میراث‌فرهنگی در تلاش هستیم تا دستگاه‌های پارچه‌بافی را در استان مستقر کنیم تا از اوایل پاییز پارچه‌بافی در خود استان انجام شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401052316188
  • خبرنگار : 50295