شهردار سرعین:

سرعین در دهه محرم امسال با فضای شهری متفاوتی به استفبال گردشگران می رود

شهردار سرعین گفت: شهر توریستی سرعین در دهه اول محرم امسال در فضای شهری با چهره متفاوتی به استقبال گردشگران رفته است.


صاحبعلی رام در گفت و گو با ایسنا در خصوص آماده گی شهر توریستی سرعین برای دهه محرم اظهار کرد: با گذشت بیش از سه سال از جولان ویروس کرونا که باعث کمرنگ شدن آیین های مذهبی در کشور شده بود اینبار مردم سرعین با کسب تجربه جدیدی از حضور این ویروس منحوس و با رعایت پروتکل ها به استقبال محرم رفته اند. 


وی ادامه داد: امسال ماه محرم در شهر سرعین حال و هوای دیگری به خود گرفته است و عاشقان حسینی در تکاپو بوده و با فضاسازی و سیاه پوش کردن شهر به استقبال محرم رفته اند و بار دیگر نغمه یاحسین (ع) نقل محافل عزاداری‌هایشان شده است.

شهردار سرعین اضافه کرد: از چند روز مانده به محرم فضاسازی محله ها  از مساجد و هیأت‌ها شروع شد تا شهر گردشگری سرعین این بار چهره جدیدی از خود به میهمانان و گردشگران نشان دهد. به طوری که شهرداری سرعین تلاش کرده است با همکاری هیت های مذهبی این شهرستان به شبیه سازی جلوی مسجد جامع این شهر به بین الحرمین شکل جدید از عزاداری را در این شهر برپا کند. تا همسایه‌ها و کوچه‌های اطراف مسجد، میادین محله‌ها و مجموعه‌هایی که با مسجد در ارتباط هستند، رنگ و بوی محرم را به خود بگیرند.

وی یادآور شد: اگر چه در سال های گذشته پیرامون برنامه‌های محرم به‌ویژه بحث فضاسازی، شاهد حرکات و قدم‌هایی از سوی برخی دستگاه‌ها بودیم، اما امسال شهرداری سرعین تلاش کرده است تا با انجام تبلیغات محیطی، نصب پرچم‌های عزاداری و سیاه پوش کردن نظم و هارمونی خاصی به عزاداری های محرم بدهد .

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401051310263
  • خبرنگار :