مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خبر داد:

آغاز ساخت ۴ باب پاسگاه محیط‌بانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از آغاز ساخت چهار باب پاسگاه محیط‌بانی در سال‌جاری خبر داد.

علی سالاروند اظهار کرد: مراحل ساخت چهار باب پاسگاه محیط‌بانی به منظور افزایش سطح حفاظتی مناطق تحت مدیریت این اداره‌کل در سال ۱۴۰۱ در لرستان آغاز شده است.

سالاروند ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت مقامات عالی استان، چهار باب پاسگاه محیط‌بانی در مناطق حفاظت شده اشترانکوه و سفیدکوه خرم‌آباد، شادابکوه پلدختر و قالیکوه الیگودرز، طی سال جاری ساخته خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان در خصوص پاسگاه‌های شادابکوه پلدختر و قالیکوه الیگودرز، گفت: علیرغم افزایش سطح حفاظتی این مناطق به منطقه حفاظت شده و غنای بالای گونه‌های گیاهی و جانوری آن‌ها، متأسفانه این دو منطقه تاکنون فاقد پاسگاه دائم بوده‌اند، لذا بر اساس ضرورت برای جلوگیری از تخلفات محیط زیستی و شکار و صید، آغاز عملیات ساخت این دو پاسگاه جدید و همچنین دو پاسگاه در مناطق اشترانکوه و تشکن سفیدکوه خرم‌آباد در محدوده شهرستان چگنی، آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر لرستان دارای هفت منطقه تحت مدیریت اعم از حفاظت شده، اثر طبیعی ملی و پناهگاه حیات وحش با وسعتی بیش‌از ۳۲۲ هزار هکتار است.  

سالاروند با بیان این موضوع که ثبت ۳۹۵ گونه جانوری و ۱۷۵۰ گونه گیاهی در لرستان بیانگر غنای تنوع زیستی استان است، اظهار کرد: پنج گونه جانوری شامل وزغ لرستانی، سمندر لرستانی و سه گونه ماهی کور غار به عنوان گونه‌های جانوری اندمیک استان ثبت جهانی شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401051109175
  • خبرنگار : 50310