واگذاری تجدیدنظر استاندارد ملی "آلومینیوم" به خوزستان

در کمیته برنامه‌ریزی فلزشناسی تجدیدنظر مجموعه استاندارد ملی ایران شماره ۱۶۸۵۶ به خوزستان واگذار شد.

علی داودی مدیرکل استاندارد خوزستان با اعلام این خبر اظهار کرد: در کمیته برنامه‌ریزی فلزشناسی کشور، ۵۴ موضوع مورد بررسی قرار گرفت که تجدید نظر مجموعه استاندارد ملی ایران شماره ۱۶۸۵۶ تحت عنوان عمومی " آلومینیوم کار شده و آلیاژهای آن- مفتول‌ها / میله‌ها، لوله‌ها و سیم‌های کشیده شده به روش سرد"، با توجه به انتشار نسخه جدید بین المللی به استان خوزستان واگذار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از این اداره کل، وی افزود: آلومینیوم به دلیل داشتن آلیاژهای مختلف و شکل‌پذیری بالا، به عنوان یکی از پرکاربردترین فلزات در صنایع مختلف به شمار می‌آید به طوری که در صنایعی از قبیل خودروسازی، هوافضا، حمل و نقل ریلی، بسته‌بندی، ساختمان و برق کاربرد داشته و برای ساخت وسایل با دوام مانند انواع سازه، ماشین آلات و تجهیزات، خطوط انتقال برق، باتری‌ها و نیمه رساناها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

داودی تصریح کرد: آلیاژهای آلومینیوم دارای خواص منحصر به فرد مانند استحکام نسبت به وزن بالا، قابلیت جوشکاری، شکل پذیری عالی و مقاومت به خوردگی می‌باشند که بسته به هر کدام از ویژگی‌ها و خصوصیات در یک صنعت خاص به کار می‌روند، بنابراین توجه به تدوین و تجدید نظر استانداردهای مرتبط با این موضوع حائز اهمیت است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401051108542
  • خبرنگار :