چمران عنوان کرد:

کمک شهرداری تهران به شهرداریهای نجف و کربلا برای اربعین

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه برای اربعین ستادی تشکیل شده و برنامه ریزی هایی انجام ولی هنوز برنامه ها اعلام نشده است، گفت: در بحث اربعین شهرداری تهران، به کمک شهرداریهای کربلا و نجف می‌رود تا درخصوص تمیز نگه داشتن و رتق و فتق امور شهر به آنها کمک کند.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در ابتدای هشتادوسومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار چنین خبری در فضای مجازی اظهار کرد: در حال حاضر این موضوع نه در شورا و نه در جای دیگری مطرح نشده و تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

وی همچنین در ارتباط با تصویب یک فوریت لایحه مجوز هزینه کرد شهرداری تهران در مراسم برگزاری اربعین سال ۱۴۰۱ گفت: در جلسه قبلی یک فوریت این لایحه به تصویب رسید اما در ارتباط با رقم و اعتبار آن هنوز وارد بحث و گفت‌وگو نشده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص این‌که در این لایحه به رقم ۳۰ میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری اشاره شده است، گفت: همانطور که تاکید کردیم هنوز اعداد و رقم این موضوع به تصویب نرسیده که البته ما افتخار می‌کنیم برای اربعین کاری انجام دهیم ضمن این‌که در آخرین سال کمک شهرداری تهران به مراسم اربعین یعنی سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسم متوقف شد.

چمران ادامه داد: در ارتباط با رقم مورد نظر برای مشارکت در مراسم اربعین باید موضوع در کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت در صحن شورا به تصویب برسد. اما هنوز رقم آن بررسی و تصویب نشده است.

وی تاکید کرد: در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای اربعین تعیین شده بود که با توجه به شرایط اقتصادی و محاسبه رقم فعلی قاعدتا مبلغ ۱۰ میلیارد تومان باید افزایش پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به مشارکت خیرین و نیکوکاران در برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین و برپایی موکب‌ها در مسیر این راهپیمایی بزرگ اشاره کرد و افزود: خیرین و نیکوکاران در طراحی موکب‌ها حضور فعال و پررنگی داشتند و این‌که ما بخواهیم از خیرین و نیکوکاران جهت تامین رقم مورد نظر در مراسم اربعین اقدام کنیم، عملیاتی نیست.

شهرداری تهران در اربعین برای تمیزی و رتق و فتق امور شهری کمک شهرداری نجف و کربلاست

به گزارش ایسنا، مهدی چمران همچنین در حاشیه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص تصویب هزینه کرد برگزاری نمایشگاه عطر سیب گفت: در ارتباط با هزینه کرد نمایشگاه عطر سیب که امروز به تصویب اعضا رسید باید به این نکته توجه کنیم که امسال بسیار گسترده تر از سال گذشته برگزار شد . این در شرایطی است  که در سال گذشته، هنوز شورا آغاز به کار نکرده بود و بودجه ای برای این موضوع تعیین نشده بود. بر همین اساس شهردار تهران، ۱۵ میلیارد تومان ورقمی حدود ۳ میلیارد تومان نیز سازمان فرهنگی و هنری برای برگزاری این نمایشگاه اختصاص دادند.

وی افزود: امسال برنامه های مفصلی در نظر گرفته شده بود که بر همین اساس پیشنهاد ۳۰ میلیارد تومان ارائه و نهایتا به تصویب رسید. البته من در ابتدا تصمیم داشتم از این رقم کاسته شود اما با توجه به افزایش هزینه‌ها و تورم دیدم این رقم زیاد نیست و نهایتا ۳۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: امسال رنگ و بوی شهر در ایام محرم متفاوت از سالهای گذشته است و با توجه به پارچه نویسی هایی که به سبک سنتی پس از مدت ها تعطیلی انجام شده و همین طور تیغه های علامت که به عنوان نماد محرم در میادین شهر توسط هنرمندان تهیه شده است محرم امسال را متفاوت کرده و امیدواریم همه این اقدامات تاثیرات معنوی خوبی در شهر به همراه داشته باشد.

چمران تاکید کرد: برای برگزاری نمایشگاه عطر سیب امروز در صحن شورا هزینه کرد ۳۰ میلیارد تومانی به تصویب رسید اما هنوز موضوع اربعین و مبلغ هزینه کرد آن مشخص نیست و برای تصویب به صحن شورا نیامده است.

وی در خصوص مبلغ کمک به هیئات حسینی برای ماه محرم نیز گفت: سال گذشته رقم کمی حدود دو میلیون تومان برای این کار اختصاص پیدا کرد که امسال این رقم شش میلیون تومان شده که رقم بسیار کمی است و در مقابل هزینه هایی که هیئات دارند بسیار کم است. این در شرایطی است که این پول به بسیاری از هیئات ها نرسیده و آنها نسبت به این موضوع اعتراض داشتند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401051108425
  • خبرنگار : 71505