پرداخت بیش از نیمی از مطالبات گندمکاران استان همدان

مدیرکل غله‌و خدمات بازرگانی استان همدان از پرداخت بیش از نیمی از مطالبات گندمکاران این استان خبر داد.

مسعود بکایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای تیرماه تا هفتم مردادماه  ۲۷۳ هزار و ۸۰۶ تن گندم مازاد به ارزش ۳۱ هزار میلیارد و ۷۲۶ میلیون ریال توسط مراکز خرید تضمینی گندم سطح استان از کشاورزان خریداری شده که تاکنون ۱۶ هزار میلیارد و ۲۹ میلیون ریال معادل ۵۱ درصد از مطالبات آنها پرداخت شده است.

وی مبلغ در صف پرداخت مابقی مطالبات را ۱۵ هزار میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال برشمرد و اضافه کرد: از ۲۷۳ هزار و ۸۰۶ تن گندم مازاد خرید تضمینی سطح استان، مقدار خرید گندم به تفکیک توسط مراکز دولتی ۱۳هزار و ۵۰۵تن، خرید گندم توسط سیلوهای بخش خصوصی ۱۲۹ هزار و ۹۵۳ تن، توسط مباشر(تعاونی‌های روستایی) ۱۱۲ هزار ۸۰۲ تن و توسط کارخانجات آرد ۱۷هزار و ۵۴۸ تن بوده است.

بکایی با بیان اینکه شهرستان رزن با تحویل ۸۰ هزار و ۷۴۰ تن گندم بیشترین و شهرستان فامنین با ۳۳۵۲ تن گندم کمترین و پایین‌ترین گندم تحویلی به مراکز خرید تضمینی گندم را تا هفتم مردادماه داشته است، خاطرنشان کرد: یکم تیرماه تا هفتم مردادماه علاوه بر شهرستان‌های رزن و فامنین، شهرستان‌های همدان ۱۲ هزار و ۱۹ تن، ملایر ۱۰ هزار و ۴۳۰ تن، نهاوند ۶۰ هزار و ۴۳۷ تن، تویسرکان ۱۰ هزار و ۵۱۶ تن، کبودراهنگ ۴۴ هزار و ۹۳ تن، بهار ۸۹۹۶ تن و اسدآباد ۴۳ هزار و ۲۲۲ تن به تفکیک دارای تحویل گندم مازاد توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی گندم بوده‌اند.

بکایی میزان خرید تضمینی گندم سطح استان در هفتم مردادماه را ۵۹۲۰ تن برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته مراکز خرید تضمینی سطح استان همدان ۱۹۹ هزار و ۳۵۱ تن گندم مازاد از کشاورزان گندم‌کار استان خریداری کردند.

وی افزود: مقدار خرید تضمینی گندم سطح استان در هفتم مردادماه سال گذشته ۱۷۷هزار و ۸۶ تن بوده که در حال حاضر میزان خرید گندم تضمینی استان از آغاز فعالیت مراکز در یکم تیرماه تا هفتم مردادماه به نسبت مشابه سال قبل با مقدار ۹۶ هزار و ۷۲۱ تن اختلاف معادل ۵۵ درصد در مقایسه به سال گذشته از افزایش خرید برخوردار است. 

بکایی اضافه کرد: ۵۱ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد مراکز دو مرکز خرید به‌صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد هستند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401050805799
  • خبرنگار : 50037