در آیین تجلیل از مقام علمی برگزیدگان جایزه کامستک مطرح شد

مشکلات همکاری علمی ایران با "کامستک" به دلیل تحریم‌ها

رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل با اشاره به اهمیت همکاری‌های علمی بین‌المللی، گفت: سیاست ما همکاری جدی با سازمان همکاری‌های اسلامی (کامستک) است، ولی متاسفانه به علت تحریم، در مباحث مالی مشکلاتی داریم و اگر این مشکلات حل شود، همکاری بیشتری با کامستک خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، دکتر وحید حدادی اصل در آیین تجلیل از مقام علمی برگزیدگان جایزه کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی (کامستک) که امروز، اول مرداد ماه در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، با اشاره به اهمیت سه شبکه کامستک شامل شبکه نانو تکنولوژی، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های مجازی، در ایران گفت: سیاست ما همکاری جدی با کامستک است ولی متاسفانه به علت تحریم، در مباحث مالی مشکلاتی داریم و اگر این مشکلات حل شود، همکاری بیشتری با کامستک خواهیم داشت.

وی ضمن بیان ارزش اهدای جوایز کامستک به دانشمندان به خصوص دانشمندان ایرانی، اظهار کرد: ما علاقه‌مند هستیم به این سازمان کمک‌های مالی داشته باشیم، ولی به دلیل تحریم این امکان وجود ندارد و امیدواریم این مشکل حل شود.

رییس مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم، خاطر نشان کرد: جوایزی که کامستک به دانشمندان و به خصوص دانشمندان ایرانی اهدا می‌کند، بسیار ارزشمند است و این باعث  گسترش فعالیت دانشمندان است و انگیزه خوبی برای دانشمندان ایجاد می‌کند.

در این مراسم دکتر علی‌اکبر موسوی موحدی؛ رییس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران و دکتر اسماعیل قوانلو؛ عضو هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه شیراز، به عنوان برگزیدگان جایزه کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی (کامستک) تجلیل شدند.

در این مراسم دکتر موسوی موحدی جایزه یک عمر دستاورد کامستک در رشته شیمی و دکتر قوانلو نیز جایزه بهترین کتاب علمی کامستک را دریافت کردند.

جوایز کامستک هر دو سال یک بار در حوزه علوم پایه و علم و فناوری اعطا می‌شوند تا از محققان کشورهایی که عضو سازمان همکاری اسلامی هستند، قدردانی شود. هر جایزه شامل یک گواهی، مدال افتخار و جایزه نقدی است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1401050100435
  • خبرنگار : 30165