رضا نظیفی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: صنعت بیمه هنوز در کشور همهگیر نشده است و عده ای چنین میپندارند هزینه در حوزه بیمه به معنای دور ریختن سرمایه خودشان است.
این مدرس دوره های فروش بیمه زندگی اضافه کرد: باید به همه سوالات و ابهامات مخاطبان پاسخ قانع کننده ای داد وگرنه ممکن است دست رد به سینه بازاریابان و فروشندگان بیمه بزنند.
نظیفی با اشاره به اینکه مشتری حق دارد نگران سرمایه خود باشد، ادامه داد: خیلی از افرادی که چنین مواضعی دارند از ساز و کار بیمه مطلع نیستند که در این شرایط اولین گام آگاهسازی آنها است.
وی با بیان اینکه بزرگترین دشمن یک فروشنده بیمه ترس از شکست و نه شنیدن است، بیان کرد: بیمه پشتیبان افراد است و افراد تا زمانی که دچار مشکل نشده اند جای خالی بیمه را حس نمیکنند.
این فعال صنعت بیمه تشریح کرد: در برخی از کشورها، افراد جامعه دارای چندین بیمه زندگی هستند اما در کشور ما متاسفانه بیمه در اولویت افراد قرار ندارد.
نظیفی با بیان اینکه باید در حوزه بیمه و آگاهسازی در این مورد برنامه های مختلفی در کشور تدارک دیده شود، گفت: آشنا کردن مردم با انواع بیمه ها و قوانین آن یک مسئله حیاتی است که در کشور تقریبا هیچ اقدامی در این مورد انجام نشده است.
وی با بیان اینکه در صنعت بیمه ارتباط مستمر و مستقیمی بین جامعه هدف و ارائه دهندگان خدمات وجود دارد، بیان کرد: باید با آموزش به فعالان بیمه، آنها را با رفتار حرفهای و مشتریمدارانه آشنا کرد تا بتوانند پل ارتباط با جامعه هدف را حفظ کنند.
انتهای پیام
یک فعال صنعت بیمه مطرح کرد
بازاریابان بیمه باید قدرت اقناع کنندگی داشته باشند
یک فعال صنعت بیمه گفت: فروشندگان و بازاریابان صنعت بیمه باید قدرت اقناع کنندگی داشته باشند.