رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

دست حلقه‌های واسطه از تولید و مصرف کوتاه شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: حلقه‌های واسطه از تولید تا مصرف باعث افزایش کاذب قیمت در کالاهای اساسی شده که حذف این موارد و جایگزینی سامانه‌ها دست این افراد سودجو را در بازار کوتاه می‌کند.

مهدی جعفری، در دیدار با جمعی از مدیران سازمان گفت: دولت تمام تلاش خود را برای شفافیت در انجام برنامه‌ها در دستور کار قرار داده است چراکه ورود افراد سودجو و فرصت طلب در بازار باعث عدم ایجاد توازن در بحث نظام عرضه و تقاضا و ایجاد قیمت کاذب در بازار می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه  با ایجاد و حمایت از تعاونی‌های روستایی علاوه بر کمک به حفظ جایگاه روستا می‌توان در توزیع، حمل و راه‌اندازی سامانه‌ها تا رسیدن به هدف نهایی توزیع یارانه‌ها اقدام کرد، افزود: شهرستان‌های خراسان جنوبی این ظرفیت را دارند که در امر ایجاد سامانه‌های فروش پیشگام و نمونه ملی باشند.

جعفری با بیان اینکه ایجاد روستا بازارها در استان می‌تواند به عنوان نقطه عمل تمرکزی برای ایجاد بازارهای هدف باشد، خاطرنشان کرد: نظارت‌ها در حوزه بازار اگرچه با قوت درحال پیگیری است، اما باید در کنار مباحث نظارتی به بهسازی بازار و توزیع محصولات گام برداریم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401042919671
  • خبرنگار : 50026