رئیس هیئت فوتبال استان تشریح کرد؛

چالش‌های پیش‌روی مدارس فوتبال اردبیل

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل گفت: مدارس فوتبال استان با ۵ چالش اساسی مواجه هستند که باید به دنبال رفع این چالش ها باشند.

صمد نوتاش در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه نبود زمین با کیفیت اولین چالش پیش روی مدارس فوتبال استان است، افزود: زمین استاندارد و با کیفیت رکن اصلی آموزش در مدارس فوتبال محسوب می شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر مدارس فوتبال استان فاقد زمین مناسب هستند و این امر امکان طراحی تمرین را سلب می‌کند.
نوتاش فقدان امکانات استاندارد تمرینی را دومین چالش مدارس فوتبال استان برشمرد و ادامه داد:  مدارس فوتبال باید از امکانات مدرن تمرینی برخوردار باشد تا امکان تمرین علمی و بروز فراهم باشد در صورتی‌که اغلب مدارس فوتبال استان از امکانات اولیه برخوردار نیستند.
رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل سومین چالش مدارس فوتبال استان را نگاه درآمدزایی به مدرسه فوتبال دانست و بیان کرد: اصول صحیح پرورش اولویت اساسی مدارس فوتبال باید باشد زیرا مدرسه فوتبال یک مرکز آموزشی و پرورش کودکان است.
این مسئول ادامه داد: باید نگاه پرورش استعداد در مدارس فوتبال حاکم باشد در صورتی‌که بیشتر مدارس فوتبال استان این مورد را زیاد مدنظر قرار نمی‌دهند.
نوتاش عدم جذب مربیان با کیفیت را چهارمین چالش مدارس فوتبال بیان کرد و گفت: باید مربیان مدارس فوتبال مجهز به علم روز مربیگری باشند برای اینکه کودکان دنیای متفاوتی نسبت به بزرگترها دارند، بنابراین مربیان مدارس فوتبال باید آشنا به علوم مربیگری و روانشناسی باشند که در کمتر مدرسه‌ای چنین مربیانی وجود دارد.
رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل پنجمین چالش مدارس فوتبال استان را عدم افزایش شعبه‌های آکادمی و مدارس فوتبال باشگاه‌ها برشمرد و افزود: هر چقدر تعداد مدارس یا شعبه های آن بیشتر باشد، به همان اندازه مخاطبان آنها بیشتر شده و احتمالا کشف استعدادهای برتر و بیشتر افزایش‌پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه در سطح استان اردبیل ۵۰ مدرسه فوتبال متشکل از ۴۵ مدرسه پسرانه و ۵ مدرسه دخترانه فعالیت می‌کند، ادامه داد: در این مدارس تکنیک‌ها، تاکتیک‌ها و مهارت‌های پایه‌ای فوتبال به اعضا آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۸ تیر ۱۴۰۱ / ۰۷:۲۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401042818685
  • خبرنگار : 50428