مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان عنوان کرد

تقسیط بدهی ۳۱۹ شرکت زنجانی در سه ماهه نخست سال

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: تعداد تقسیط بدهی شرکت‌ها و کارگاه‌ها در استان زنجان ۳۱۹ فقره در سه ماهه نخست امسال در راستای حمایت از تولید استان زنجان بوده که انتظار داریم در سررسید مقرر به تعهدات خود عمل کنند.

محمود عزیزخانی‌ ظهر امروز (۲۳ تیرماه) در نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل تامین‌اجتماعی استان زنجان برگزار شد، با اشاره به خدمات تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان، اظهار کرد: ۶۰۷ بیمه دانشجویی با رشد ۲۵ درصدی و میزان بیمه زنان و دختران خانه‌دار ۴۲۴۴ نفر با افزایش جذب ۲۰ درصدی و مشاغل آزاد نیز ۱۲ هزار و ۱۷۶ نفر تا پایان خردادماه امسال بوده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند به صورت آنلاین برای بیمه دانشجویی ثبت‌نام کنند، افزود: بیمه دانشجویی از سال ۹۷ ابلاغ شده ولی به پررنگی امسال نبوده و امسال با سه نرخ ۱۲ درصد، ۱۴ درصد و ۱۸ درصد به این مقوله ورود شده است.

این مسئول در رابطه با خدمات درمانی بیمه تامین‌اجتماعی به مشاغل آزاد، تصریح کرد: ماهیت بیمه مشاغل آزاد این است که باید برای بحث درمان مبلغی را واریز کنند و پس از بازنشستگی نیز با واریز مبلغ مذکور از خدمات درمانی می‌توانند استفاده کنند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ خدمت تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: سامانه ۱۴۱۰ برای پیگیری مسائل‌ و مشکلات در خصوص اپلیکیشن تامین اجتماعی آماده خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان است.

عزیزخانی‌ در رابطه با تقسیط بدهی‌ تولیدکنندگان استان، اظهار کرد: تعداد تقسیط بدهی شرکت‌ها و کارگاه‌ها در استان زنجان ۳۱۹ فقره در سه ماهه نخست امسال در راستای حمایت از تولید استان زنجان بوده که انتظار داریم در سررسید مقرر به تعهدات خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه جذب زنان خانه‌دار و دانشجویان در بین استان‌های کشور رتبه اول کشور را به دست آوردیم، افزود: کارهای بیمه‌ای باید طبق ضوابط و مقررات انجام شده تا تعداد اعتراض‌ها به شعبات تامین‌اجتماعی استان زنجان داشته باشیم که تعداد اعتراض کارفرمایان و بیمه‌شدگان در سه ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است.

این مسئول با اشاره به طرح کرامت رضوی، تصریح کرد: از ابتدای شروع این طرح تاکنون ۱۸۷۰ نفر به مشهد مقدس اعزام شدند و امسال برای ۱۵۱ نفر قرعه‌کشی کرده و طبق لیست به مشهد اعزام خواهند شد و برنامه برای اعزام به کربلا در اربعین حسینی نیز داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در رابطه با کلنگ‌زنی درمانگاه تامین‌اجتماعی دندی، گفت: هنوز مصوبه تایید شده‌ای برای درمانگاه تامین‌اجتماعی دندی نگرفته‌ایم و افرادی که این درمانگاه را کلنگ‌زنی کردند، برخلاف مقررات بوده است، زیرا ابتدا باید تاییدیه و تامین اعتباری داشته باشیم، سپس کلنگ‌زنی انجام شود.

عزیزخانی‌ با بیان اینکه بنده به عنوان رئیس کمیسیون ساخت و ساز تامین‌اجتماعی در استان زنجان چیزی به نام مصوبه ایجاد درمانگاه تامین‌اجتماعی در دندی نداریم، خاطرنشان کرد: اگر قبلاً کسی کلنگ‌زنی درمانگاه تامین‌اجتماعی دندی را انجام داده، خلاف مقررات عمل کرده و ما پیگیر خواسته بحق بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی در دندی هستیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۳ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401042315999
  • خبرنگار : 50167