سه موضوع پیشنهادی معاون استاندار سمنان برای طرح ایده از سوی شرکت های دانش بنیان

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز در این رویداد گفت: شرکت های دانش بنیان و مراکز نوآوری در جهت اصلاح الگوی مصرف و راهکارهای حل این مسئله در استان سمنان ایده بدهند.

محمدرضا صادقی در رویداد ملی استارتاپی مواد و تجهیزات پزشکی جهاددانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: شرکت های فناور و خلاق فعال استان سمنان اهداف اصلاح الگوی مصرف برق و آب، ایجاد اقتصاد کشاورزی دانش بنیان و توسعه اقتصاد دیجیتال را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: ایجاد مرکز اصلاح به‌نژاد دام سنگسری در راستای ایجاد قطب مدرن و دانش پایه دامپروری، توسعه فناوری های پزشکی و زیستی، توسعه حوزه فرآوری مواد معدنی و مشاوره خانواده از جمله اهداف پیشروی جهاددانشگاهی استان سمنان است که برای رسیدن به این اهداف برنامه ریزی کرده است.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با تجلیل از شهدای عرصه دانش به ویژه زنده یاد کاظمی آشتیانی، موسس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی استان سمنان هدف گذاری و برنامه ریزی خوبی در خصوص عرصه دانش بنیان داشته که شامل اجرای طرح مرکز به نژاد دام سنگسر به عنوان قطب دامپروری و قطب دانش پایه است.

صادقی ادامه داد: فناوریهای پزشکی و زیستی، فناوریهای معدنی و مشاوره خانواده از دیگر رویکردها و هدفهای مهم جهاد دانشگاهی استان سمنان است که در این راستا با جهش دانش بنیان و حضور در این عرصه می تواند با ایده پردازی به اصلاح الگوی مصرف نیز کمک کند که یکی از این راهکارها استفاده از انرژیهای تجدید پذیر برای شرکتهای با میزان بالای مصرف است.

وی تأکید کرد: سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان، افزایش ارزش افزوده و تولید ثروت را به دنبال دارد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401042114553
  • خبرنگار : 30077

برچسب‌ها