یک مسئول:

۶ سال برای پیشگیری از سقوط در چاله‌ جمعیتی فرصت باقیست

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: فقط ۶ سال برای پیش‌گیری از افتادن کشور در چاله‌ی جمعیتی فرصت داریم. طبق پیش‌بینی سازمان‌ ملل در سال ۱۴۸۰ جمعیت ایران نصف شده و بالغ بر ۵۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال سن خواهند داشت.

دکتر کبری علیخانی در جلسه شورای اداری استان‌قزوین که امروز ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات استانداری‌ قزوین برگزار شد، با تبیین بحرانی‌بودن وضعیت جمعیت و تشریح قانون جوانی‌جمعیت خطاب‌ به دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: تبیین بحرانی بودن وضعیت‌جمعیت و پیری آن و تشریح قانون جوانی‌جمعیت وظیفه همه دستگاه‌های فعال در استان است.

وی گفت: با عنایت به اینکه ۲۰ آبان سال ۱۴۰۰ این قانون از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شده است، هنوز موانع زیادی در راه اجرای آن وجود دارد که برای پیشرفت در این مورد به تعامل همه دستگاه‌های اجرایی استان نیازمندیم.

این مسئول تاکید کرد: بُرِش‌استانی قانون جوانی‌جمعیت در دست تدوین است که شاخص‌ها و جدول‌ها مشخص شده  و باید هر یک از مدیران بتوانند وظایف دستگاه خود را برای پیشگیری از بروز این بحران به درستی ایفا کنند.

علیخانی تصریح کرد: این قانون از لحاظ حقوقی عام‌الشمول است و برای همه دستگاه‌ها ماده و تبصره‌ای در آن در نظر گرفته شده و تمرکز موضوعی دارد. همچنین از موانعی که ممکن است در مسیر اجرای آن ایجاد شود، لیستی تهیه شده و راهکارهای تسهیلگری آن در حال آماده‌سازی است.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاهی به دبیری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تشکیل خواهد شد تا بتواند به سرعت و عمق پیشرفت این قانون در سطح جامعه قوت داده و نحوه عملکرد دستگاه‌ها را برای تحقق ایرانی‌ جوان ارزیابی و نظارت کند.

رشد مصرف‌برق در ایران ۲ برابر میانگین جهانی است

به گزارش ایسنا، مسعود خواجه‌وند، مدیرکل شرکت توزیع نیروی‌برق استان‌قزوین نیز در این جلسه با بیان اینکه ناترازی تولید و مصرف چند سالی است که در صنعت برق کشور حاکم شده است اظهار کرد: باید موارد مرتبط با مدیریت مصرف را به‌ویژه در دستگاه‌های اجرایی سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی گفت: رشد مصرف ۴/۴۵ درصدی که ۲ برابر میانگین رشد جهانی است، سبب شده که هرچه به‌سمت افزایش تولید پیش‌ می‌رویم، بازهم ناترازی تولید و مصرف پابرجاست.

مدیرکل شرکت توزیع نیروی‌برق استان‌ قزوین گفت: دنیا به سمت مدیریت هوشمند می‌رود. این مدیریت‌ مصرف توسط مصرف‌کنندگان صورت می‌گیرد. در حال حاضر سهم عظیمی از مصرف برق را حوزه‌ی صنعت و کشاورزی و تولید به خود اختصاص داده‌اند. استانی هستیم که به شدت به مدیریت مصرف در این حوزه نیازمندیم.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات خوبی که در مورد مدیریت مصرف در بار سرمایشی و روشنایی ادارات استان رخ داده، بیش از پنج مگاوات صرفه‌جویی در این قسمت رقم خورده است، همچنین می‌توان با نصب پنل‌های‌خورشیدی در دستگاه‌های‌ اجرایی و بهره‌گیری از انرژی‌خورشیدی در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401041611468
  • خبرنگار :