سرانه پایین فضای آموزشی نسبت به جمعیت در مرکز خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به سرانه پایین فضای آموزشی، نسبت به جمعیت در مرکز استان، گفت: در سال گذشته میزان اعتبارات ملی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان  ۲۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که نسبت به سال ۹۹، ۱۳۲ درصد رشد داشته است.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، در گردهمایی مشترک مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان با معاونین اداره کل، اظهار کرد: این تعداد طرح آموزشی و پرورش برای تکمیل و تجهیز نیازمند ۳۲۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه از مجموع ۱۹۵ طرح آموزشی و پرورشی، تعداد ۴۵۷ طرح، با مشارکت خیرین نیکو کار در دست احداث است، بیان کرد: شهرستان بیرجند با ۳۵ طرح و ۱۲۱ کلاس درس، بیشترین و منطقه دستگردان با ۴ طرح و پنج کلاس درس کمترین تعداد پروژه‌های آموزشی و پرورشی در دست احداث را به خود اختصاص داده‌اند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی با اشاره به کمک ۶۰ میلیاردی خیرین نیکوکار استان به امر مقدس مدرسه سازی و توسعه و تجهیز مدارس موجود در سال گذشته، اظهار کرد: خیرین نیکوکار در ۴ ماهه نخست سال جاری نیز مبلغ ۳ میلیارد و ۵۶۱ میلیون تومان به این امر مقدس اختصاص داده‌اند.

وی بر لزوم مشارکت کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی استان و تخصیص یک درصد از سود آن‌ها به امر مقدس مدرسه سازی، یادآور شد: پویش « صحن حرم، مدرسه‌ام» به منظوراجرای طرح تحولی مشارکت‌های مردمی «آجر به آجر» و ترویج فرهنگ مدرسه سازی در بهارستان علم و ادب در حال اجراست.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401041510281
  • خبرنگار :