استاندار گیلان عنوان کرد

تخصیص بودجه پژوهشی سال جاری به گیلان شناسی

استاندار گیلان، با بیان اینکه باید برای مفاخر استان و آثار ادبی و فرهنگی و هنری آنان وقت بگذاریم و هزینه کنیم، متذکر شد: بودجه پژوهشی استان در سال ۱۴۰۱ را به گیلان شناسی و مولفه های فرهنگی توسعه گیلان اختصاص دادیم.

اسدالله عباسی در نشست صمیمی با مفاخر ادبی، فرهنگی و هنری استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به ارتقای فرهنگ جامعه با آثار برگرفته از اندیشه و قلم مفاخر، اظهار کرد: استان گیلان در همه عرصه های علمی و ادبی و فرهنگی دینی و هنری دارای مفاخر نامی است.

وی با بیان اینکه شخصیت ها و مفاخر ادبی گیلان همچون کیومرث صابری(گل آقا) در سطح ملی درخشش دارند، عنوان کرد: میرزا کوچک جنگلی نیز از مفاخر فرهنگی و هویتی گیلان است و لذا امسال بنای برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک را گذاشتیم.

استاندار گیلان با اشاره به بازگشایی تالار مرکزی رشت بعد از ماه ها تعطیلی، اضافه کرد: برای پاسداشت اهالی فرهنگ و هنر و سینما در استان این مجموعه فرهنگی - هنری را فعال کردیم.

عباسی فرهنگ اصیل گیلان را مایه مباهات دانست و خاطرنشان کرد: گیلان همواره جزو اولین ها بوده و هنرمندان و نویسندگان ما در سطح ملی شناخته شده هستند.

وی استاد معین ها و پرفسور سمیعی ها را از شاخص های فرهنگی گیلان دانست و گفت: باید به این داشته ها افتخار کنیم و آنها را بالای دست نگه داریم؛ قطعا معرفی و پاسداشت مفاخر روحیه امید و نشاط و غرور را به نسل های آینده می دمد.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید برای مفاخر استان و آثار ادبی و فرهنگی و هنری آنان وقت بگذاریم و هزینه کنیم، متذکر شد: بودجه پژوهشی استان در سال ۱۴۰۱ را به گیلان شناسی و مولفه های فرهنگی توسعه گیلان اختصاص دادیم.

وی با اشاره به تلاش بیش از سه دهه دشمن برای نفوذ فرهنگی در نسل جوان و نوجوان، عنوان کرد: امروز باید به کالبد بی جان جامعه روح فرهنگ را بدمیم.

عباسی، آثار هنری را جلوه ای از هویت و اصالت و فرهنگ دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش به حوزه فرهنگ و هنر ورود و از همین دوران مدرسه استعداد دانش آموزان را شناسایی و شکوفا کند. باید در حوزه موسیقی و تئاتر و شعر و ادبیات و مجسمه سازی و... شاهد خلاقیت و نوآوری باشیم.

وی آثار ادبی و فرهنگی و هنری را دارای پیام دانست و اظهار کرد: باید با تولید محتوا دستاوردهای فرهنگی استان را برجسته کنیم و لذا کارگروه مفاخر استان جهت بررسی راهکارهای انتقال پیام فرهنگی به نسل های آینده تشکیل شود.

استاندار گیلان، خواستار استفاده از ظرفیت رسانه ها برای معرفی مفاخر استان شد و گفت: در قالب نکوداشت ها و جشنواره ها باید برای نسل جوان الگوسازی کنیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ تیر ۱۴۰۱ / ۲۲:۱۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401041410061
  • خبرنگار : 50040