یک مسئول خبر داد:

۴ منطقه شکار ممنوع خراسان شمالی در شرف ارتقاء

رئیس اداره حفاظت و مدیریت زیستگاه ها و امور مناطق اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: ۴ منطقه شکار ممنوع در این استان در شرف ارتقاء قرار دارد.

روح الله لایق در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه فقط ۷ درصد از مساحت این استان تحت مدیریت اداره کل محیط زیست خراسان شمالی قرار دارد، اظهار کرد: طبق استاندارد جهانی باید ۱۷ درصد از مساحت استان تحت مدیریت این اداره کل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در کشور ۱۱ تا ۱۲ درصد مساحت استان ها تحت مدیریت ادارات کل محیط زیست آن استان ها هستند، گفت: در تلاش هستیم تا مناطق تحت مدیریت را از ۷ درصد تا ۱۱ درصد برسانیم.

لایق افزود: در حال حاضر در این استان ۴ منطقه شکار ممنوع وجود دارد که دارای تنوع زیستی بالایی است و مدارک ارتقای آن به سازمان ها منتقل شده و این مناطق در شرف ارتقاء هستند و منتظر مصوبه شورای عالی محیط زیست هستیم.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است تا مناطق شکار ممنوع تخت ایران، باغی و شمال و غرب سالوک را تبدیل به پناهگاه حیات وحش کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر منطقه شکار ممنوع شاه جهان نیز تبدیل به منطقه حفاظت شده شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل محیط زیست در مناطق شکار ممنوع فقط نظارت بر شکار و صید را دارد، گفت: اما در مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش مدیریت تمام موارد بر عهده این اداره کل است.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت زیستگاه ها و امور مناطق اداره کل محیط زیست خراسان شمالی بیان کرد: با تغییر وضعیت مناطق شکار ممنوع ۸۴ هزار هکتار به مناطق تحت مدیریت این استان اضافه می شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر آن، این اداره کل در تلاش است تا مناطقی را در فاروج، راز و جرگلان و گرمه را تحت مدیریت خود قرار دهد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401041208210
  • خبرنگار : 50046