رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گزارش داد:

اتصال به بازار ۱۲۰۰ متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از اتصال یک هزار و ۲۰۰ متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان به بازار فروش خبر داد.

علی منصفی راد در جلسه کمیته علمی طرح ملی مشاغل خانگی که با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان برگزار شد، گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است، بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش قرار می گیرند که در فاز سوم این طرح در مرحله اتصال به بازار، تا کنون حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر به بازار فروش متصل شدند.

وی افزود: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است و در ثبت نام اولیه بیش از ۵ هزار نفر متقاضی مشاغل خانگی ثبت نام کردند که پس از ارزیابی و مشاوره شغلی یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار گرفتند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: از این تعداد، امروز یک هزار و ۲۰۰ نفر اتصال به بازار و ۹۶۱ نفر نیز شبکه فروش تشکیل شده است، انشاءالله در ماه های آینده کل سهمیه استان به بازار فروش متصل می شوند و پرونده طرح ملی مشاغل خانگی در استان بسته خواهد شد.

منصفی راد ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، یکی از آیتم های توسعه اشتغال و از طرح های موفق در جهت توسعه اشتغال در کشور است، در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاددانشگاهی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و کارآفرینان اجرامی شود، با انجام مطالعات ملی و بین المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب شناسی طرحهای گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شده است.

وی همچنین از برگزاری نشست های علمی مشاغل آینده و آینده مشاغل توسط جهاددانشگاهی در کشور خبر داد و گفت: یکی دیگر از فعالیت های ارزشمند و اثرگذار جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال، برگزاری این نشست های علمی است، تا کنون ۴۵ نشست علمی مشاغل آینده و آینده مشاغل توسط معاونت آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی در کشور برگزار شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401041208015
  • خبرنگار : 30077