• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400051812822
  • خبرنگار : 30077

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد:

راه‌اندازی شبکه تولید و فروش محصولات مشاغل خانگی در استان سمنان

راه‌اندازی شبکه تولید و فروش محصولات مشاغل خانگی در استان سمنان

ایسنا/سمنان معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه شبکه تولید و فروش محصولات مشاغل خانگی در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد می شود گفت: در اولین مرحله، شبکه تولید و فروش دستبافته های سنتی شهرستان مهدیشهر با همکاری یکی پیشرانان مشاغل خانگی در این شهرستان راه اندازی شد.

علی منصفی راد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، شبکه‌سازی است. زمانی که شبکه ایجاد شود این شبکه پویاست و خود شبکه ورودی و خروجی‌های خودی را هدفمند کنترل می‌کند.

وی ادامه داد: با انتخاب مزیت درست و پیشران مناسب پایه‌گذاری شبکه‌سازی آن مزیت در منطقه گذاشته می‌شود و با مداخلات مناسب و بجا زمینه برای رشد و گسترگی آن شبکه فراهم می‌شود.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: با شبکه‌سازی در تولید و فروش مشاغل خانگی، استمرار و دوام مشاغل در قالب شبکه‌های خانگی تضمین می‌شود. برخی از این شبکه‌ها ممکن است در مقیاس کوچک و محلی ایجاد و تداوم داشته باشد و  برخی نیز در قالب شبکه‌های استانی و شکل تکامل‌یافته‌تر آن هم در قالب شبکه‌های ملی ایجاد می‌شود.

منصفی راد همچنین گفت: جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای در این طرح به دنبال ایجاد شبکه‌های کسب و کار خانگی در سطح استان‌ها و در رسته‌های مختلف شغلی است که از این طریق با ایجاد زنجیره ارزش در راستای توسعه اکوسیستم کسب‌وکار خانگی گام بر می‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام موجب استمرار، پایداری، ماندگاری و مشخص شدن مسیر توسعه آن در آینده می‌شود. لازم به ذکر است که برخی از شبکه‌های کسب‌وکار در صورت داشتن برنامه توسعه، امکان تبدیل‌شدن به یک نهاد مستقل در آینده را خواهند داشت.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان تأکید کرد: در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاددانشگاهی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و کارآفرینان اجرامی شود، با انجام مطالعات ملی و بین المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب شناسی طرحهای گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شده است.

منصفی راد ادامه داد: با بیان اینکه بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند، گفت: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha