سازماندهی تکدی‌گران دغدغه مردم زنجان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: تکدی‌گری دغدغه بسیاری از مردم زنجان است و این موضوع مطابق قانون جرم تلقی می‌شود و شهرداری باید اقدام مناسبی در این زمینه انجام دهد.

ابوالفضل رفیعی صبح امروز (۱۱ تیرماه) در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و زنان استان زنجان، با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت تابستان، عنوان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت با محوریت آموزش و پرورش اجرا خواهد شد و دستگاه‌های دیگر نیز در راستای اجرای هر چه بهتر این فعالیت‌ها باید همکاری کنند.

این مسئول افزود: تاکید می‌کنیم که با هماهنگی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان این برنامه‌ها به‌صورت عادلانه در سطح استان اجرا شود تا ساکنان مناطق حاشیه‌نشین نیز در این برنامه‌های تابستانه مشارکت داشته باشند.

رفیعی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب، اظهار کرد: در این زمینه اولویت با برنامه‌های فرهنگی است و باید بخش اعظم ظرفیت‌ها و اقدامات در حوزه فرهنگی باشد و در مراحل بعد به بخش برخورد قانونی مربوط می‌شود.

وی دررابطه با محصولات ترویج حجاب و عفاف، بیان کرد: از مسائل دیگر این حوزه افزایش مراکز فروش و دسترسی به کالاهای حجاب و عفاف است و مردم در این زمینه نیز به دلیل کمبود این مراکز ناراضی هستند.

رفیعی با اشاره به موضوع کودکان کار و اقدامات صورت گرفته در این زمینه، گفت: در این مسئله نیاز به هماهنگی بین بخش‌های مرتبط و تشکیل مرتب جلسات کارگروه با محوریت اداره‌کل بهزیستی استان وجود دارد و باید در این زمینه مطمئن باشیم که اشرافیت کامل را داریم زیرا موضوع کودکان کار بسیار حساس و لازم توجه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: جلسات این کارگروه به لحاظ تنوع موضوعاتی که وجود دارد بسیار مهم است و باید با جدیت بیشتر در زمینه‌های مختلف از جمله تکدی‌گری، کودکان کار، اعتیاد به موادمخدر، زباله‌گردها، نقش اقامه نماز و ... پیگیری شود و گزارش دقیقی از روند اجرایی طرح‌های مطرح شده است، ارائه شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401041107333
  • خبرنگار :