مبارزه شیمیایی ۲۵ هزار هکتار مزارع جو در مازندران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز در ۲۵ هزار و ۲۵۱ هکتار مزارع جو استان خبر داد.

عبدالرحمن زاغی با بیان اینکه ۲۹ هزار و ۲۳۸ هکتار اراضی زراعی استان جو کشت شد که ۲۴ هزار و ۴۷۰ هکتار آن دیم و ۴ هزار و ۷۶۸ هکتار آبی بود، درباره گزارش نهایی مبارزه با علف های هرز، آفات و بیماری ها در مزارع جو استان، اظهار کرد: امسال مبارزه شیمیایی با عوامل خسارتزای علف های هرز، آفات و بیماری ها در ۲۵ هزار و ۲۵۱ هکتار مزارع جو استان انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به مبارزه شیمیایی با علف های هرز در ۱۶ و ۲۳۶ هکتار مزارع جو استان، افزود: مبارزه با علف های هرز پهن برگ خردل وحشی، پیچک و شلمبیک در ۹ هزار و ۱۸۳ هکتار و کشیده برگ یولاف، علف خونی و چچم در ۷ هزار و ۵۳ هکتار مزارع جو استان صورت گرفت.

زاغی ادامه داد: مبارزه با علف های هرز مزارع جو استان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، پوماسوپر، آکسیال و دیالان سوپر انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه مبارزه شیمیایی با بیماری ها در ۸ هزار و ۷۱۳ هکتار مزارع جو مازندران انجام شد، افزود: مبارزه با بیماری های سفیدک سطحی در ۸۶۰ هکتار، سپتوریوز برگی در ۴۷۶ هکتار، زنگ زرد در ۲۰ هکتار، لکه خرمایی در ۷۹۲ هکتار، فوزاریوزم خوشه در ۲ هزار و ۳۴۶ هکتار و توام (سفیدک سطحی و سپتوریوز برگی) در ۴ هزار و ۲۱۸ هکتار مزارع جو مازندران با استفاده از سموم تیلت، فولیکور، آرتئا و آلتو کمبی صورت گرفت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مبارزه با آفات در ۳۰۲ هکتار مزارع جو استان انجام شد، گفت: مبارزه با حلزون در ۲۴۶ هکتار و شته و سوسک لما در ۵۶ هکتار مزارع جو استان با استفاده از سموم کنفیدور و متالدهاید انجام شد که نسبت به سال گذشته (هزار و ۳۰۵ هکتار) کاهش داشت و علت آن مربوط به شرایط آب و هوایی بود.

وی در پایان گفت: برای حمایت از کشاورزان جوکار استان ۵۲۶۳ تن بذور ضدعفونی و ۵۷۵۷ لیتر/کیلوگرم انواع سموم راکسیال، ویتاواکس تیرام، باویستسن، دروزال، رورال تی اس، دیویدند و ویتاواکس توزیع و مصرف شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401040906259
  • خبرنگار :