بهره گیری از تخصصص و توان جهادانشگاهی در طرح ریزی برنامه‌های عملیاتی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: در طرح ریزی‌ها، از تلاش و تخصص جهاددانشگاهی و دانشگاه‌ها بهره خواهیم برد تا بتوانیم در ارائه برنامه‌ها موفق باشیم.

حسین رضا نخعی، امروز یکشنبه 5 تیر در دیدار با اعضای معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، اظهار کرد: نیروی انسانی یک توان فوق العاده برای اجرای دقیق برنامه‌هاست. 

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند کمک ما در برنامه‌ها باشند، تصریح کرد: بحث افکارسنجی دارای اهمیت است و از افکارسنجی برای ساز و کار عملیاتی برنامه‌ها پشتیبانی می‌کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه در طرح‌ها مهم است این است که به موقع عمل و انجام شود، اظهار کرد: نگاه و افق طرح‌ها باید دامنه بیشتری یابد. 

وی با دفاع از طرح‌های بومی، اظهار کرد: هدفمندی و هوشمندی در ارائه طرح‌ها به این معنا است که طرح در مکان و زمان به موقع ارائه شود. 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه نظرسنجی‌ها به ما در ارائه طرح‌ها کمک خواهد کرد، تصریح کرد: از تلاش و تخصص جهاددانشگاهی و دانشگاه‌ها بهره خواهیم برد تا بتوانیم در ارائه برنامه‌ها موفق باشیم.

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کارگاه سواد رسانه‌ای توسط خبرگزاری ایسنای خراسان جنوبی، گفت: این خبرگزاری در زمزه معتبرترین خبرگزاری‌ها است و همواره تلاش کرده خبرهای امیدبخش به فرموده مقام معظم رهبری منتشر کند.

وی با بیان اینکه در حوزه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) رصد فعالیت‌های فرهنگی را برعهده داریم تا برنامه‌های مورد توجه مردم منطقه را به حیطه اجرا درآوریم، تصریح کرد: سعی کرده ایم نیازسنجی را در دانشگاه‌ها تقویت کنیم؛ خواسته‌های دانشجویان را پیگیری و براساس آن طرح ریزی کنیم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تاکید بر خلاقیت و نوآوری در ارائه برنامه‌های فرهنگی، تصریح کرد: مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران با برخورداری از طیف وسیعی از استادان و محققان مجرب دانشگاهی و نیز مشارکت گروهی از پرسشگران کارآزموده، تاکنون بیش از یک‌هزار طرح مطالعاتی را در سطوح محلی، منطقه‌ای و ملی به اجرا در آورده است.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مراکز دیگری همچون مرکز گردشگری دانشجویان ایران، خبرگزاری بین المللی قرآن، مرکز امام، انقلاب و ولایت فقیه، سازمان دانشجویان، سازمان فعالیت‌های قرآنی، فرهنگسرای ابن حسام، دبیرخانه دائمی جشنواره شعر ابن حسام، نگارخانه ابن حسام و انتشارات جهاددانشگاهی دارد که نقش بسزایی در ارتقای فرهنگی جامعه و بویژه قشر دانشجویی دارد.

عفت خسروی زادنبه، مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز گفت: ایسپا به صورت مرتب در حال رصد جامعه است و از این طریق می‌تواند به تشخیص چالش‌های جامعه در حوزه‌های مختلف پیش از آن که این چالش‌ها تبدیل به بحران شود، بپردازد.

وی یادآور شد: در واقع نظرسنجی که کار تخصصی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران است این کارکرد را دارد که افکار عمومی را در خصوص مسائل مختلف برای نهادهای مربوطه منعکس کند و اطلاعات لازم را برای تصمیم‌گیری در اختیار آن‌ها قرار دهد.

مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه نظرسنجی یک نیروی دموکراتیک است، افزود: نظرسنجی کمک می‌کند که شهروندان با ارائه نظرات خود در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند و ما امیدواریم در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت افکارسنجی بیشتر استفاده شود.

سپیده قلندری اسفدن، مدیر اداره هنر و رسانه جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و سردبیر خبرگزاری ایسنا نیز در این نشست اظهار کرد: ایسنا با بدنه‌ای دانشجویی کار خود را آغاز کرد، مقام معظم رهبری در پیام خود به  مناسبت تاسیس "ایسنا" که بعنوان اولین خبر این خبرگزاری  مخابره شد، خواستار انتشار اخبار خوب، مفید و امید بخش شدند که همین پیام بعد از گذشت ۲۰ سال همچنان سرلوحه کار تمام خبرنگاران این خبرگزاری است.

وی با بیان اینکه این خبرگزاری همچنان بدنه دانشجویی خود را حفظ کرده و با بهره‌گیری از شوق و پویایی جوانان دانشجو می‌کوشد یاریگر نظام اسلامی از جمله دولت باشد، تصریح کرد: یکی از وظایف ما رسانه‌ها بیان خدمات دولت است و ایسنا آمادگی دارد که خدمات انجام شده برای مردم در خراسان جنوبی را در قالب تولیدات مختلف رسانه‌ای اطلاع‌رسانی کند.

سردبیر ایسنا خاطرنشان کرد: این خبرگزاری در کنار فعالیت‌های رسانه‌ای به برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاری نیز اهتمام ورزیده و هرساله برای دانشجویان کلاس‌هایی را برگزار می‌کند؛ برگزاری کلاس‌های آموزشی و دوره‌های آموزش سواد رسانه برای مدیران نیز از دیگر فعالیت‌هاست.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401040503144
  • خبرنگار : 50026