انتخاب آموزش شغلی (علمی کاربردی)، مسیری امن و نزدیک برای آینده شغلی تضمین شده

رئیس مرکز علمی کاربردی مرکز آموزش شرکت تولید موتورهای دیزل ایران ایدم متذکر شد: یکی از مهمترین اهداف این دانشگاه این است که ضمن شناخت مسائل عملی رشته خود، اصول تولید را نیز فرا گیرند تا در کنار آن بتوانند کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند.

علیرضا بالوده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت ایدم ( تولید موتورهای دیزل ایران)، گفت: شرکت ایدم از سال 1350 فعالیت خود را آغاز کرده و حوزه دانشگاهی مرکز نیز از سال 1382 همکاری خود را با دانشگاه جامع علمی کاربردی شروع کرده است.

وی تعداد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را تاکنون یک هزار و ۳۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: رشته‌های فنی، عمومی و تخصصی در حوزه مکانیک و فناوری اطلاعات در این مرکز دایر بوده و فعالیت اصلی این مرکز در حوزه مکانیک و موتور خودرو به صورت تخصصی است.

وی با بیان این‌که دانشجویان این مرکز افراد علاقمند به ادامه تحصیل در رشته های مکانیک خودرو و موتور هستند، گفت: باتوجه به این‌که تبریز یک شهر صنعتی و فنی است، اساتید گران قدر و شناخته شده ای در این راستا داریم که از دانش و تجربیات فنی آن‌ها کمک می‌گیریم.

 بالوده با اشاره به ویژگی‌ها و امکانات مرکز آموزش علمی کاربردی ایدم، خاطرنشان کرد: مرکز ایدم به دلیل داشتن کارگاه های تولیدی تخصصی در خصوص موتور از مراکز نادر و اختصاصی در صنعت موتور است، لذا مهمترین نکته قوت مرکز، آشنایی کامل و عملی دانشجویان با فرآیند ساخت و تولید و تست موتورهای خودرو می باشد. 

وی افزود: همچنین در کنار این امر امکان استفاده از مزایای عمومی مانند سرویس ایاب ذهاب، رستوران، امکانات ورزشی مهیا می باشد.

وی با اشاره به کارآفرینی دانشجویان این مرکز در راستای تولید محصولات خودرویی، اضافه کرد: دانشجویان مرکز در عرصه‌های مختلف دانشگاهی از جمله زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و مسابقات داخل دانشگاه نیز فعالیت داشته و از سویی نیز موفقیت‌های قابل توجهی در راستای کارآفرینی و ایجاد اشتغال کسب کردند.

بالوده با اشاره به دسترسی به محیط کار واقعی از طریق تحصیل در این مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت تولید موتورهای دیزل ایران، ادامه داد: تمامی رشته‌های موجود در این دانشگاه شغل محور بوده و مهارت های لازم برای ورود به بازار کار داده می‌شود؛ امید است آموزش های ارائه شده در این مرکز در راستای رفع مشکلات و بهبود صنعت کشور مفید واقع شوند.

وی با اشاره به اقدامات مرکز در راستای دانش بنیانی شدن و تحقق شعار سال، گفت: این دانشگاه دارای مرکز رشد در حوزه موتورهای سنگین بوده و تیم‌های فعال می‌توانند در این مرکز به ارائه طرح پرداخته و فعالیت‌های استارت آپی شروع کنند.

بالوده با بیان این‌که بالای ۹۰ درصد از فارغ‌التحصیلان این مرکز شاغل هستند، گفت: همچنین امکان اعزام دانشجویان برتر مرکز به دوره‌های کروپ آلمان از جمله امتیازها و مزایای تحصیل در این دانشگاه است.

گفتنی است؛ پذیرش دوره‌های بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی در مقطع کارشناسی از یکم تیرماه شروع شده و مقطع کاردانی نیز از ۱۴ تیر ماه شروع خواهد شد.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401040503062
  • خبرنگار : 50018