طراحی و تولید سوزن اسپاینال توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

محققان یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تولید محصول سوزن اسپاینال برای نخستین بار در کشور شدند.

دکتر سید علی موسوی شایق، رئیس مرکز رشد پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: این محصول که از حساسیت بالایی برخوردار است، به صورت متداول برای تزریق مایع بی‌حسی یا نمونه‌برداری مایع نخاعی کاربرد دارد و برای اولین بار در ایران تولید شده است و در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۱ رونمایی شد.

وی با بیان اینکه این محصول توسط یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در این مرکز طراحی و تولید شده، خاطرنشان کرد: سوزن اسپاینال موجود براساس مدل خارجی آن مهندسی معکوس و بهینه شده، تمام استانداردهای اختصاصی را در رده کیفی بالایی کسب کرده، دارای پروانه ساخت و استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت است و هم‌اکنون آماده و امکان عرضه در بازار تجاری تجهیزات پزشکی را نیز دارد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موسوی شایق بیان کرد: همچنین این محصول مجوز imed را دریافت کرده و در حال حاضر می‌تواند در بازار تجاری محصولات طبی مورد استفاده قرار گیرد. سوزن اسپاینال ضمن استقبال قبلی مراکز درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد به صورت رسمی در نمایشگاه تجهیزات پزشکی در تهران برگزار شد و توسط وزارت بهداشت، درمان  و آموزش پزشکی مورد رونمایی نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401032920042
  • خبرنگار : 50081