انتقاد وزیر خارجه سوریه از انفعال غرب در مقابل تجاوز اسرائیل به سوریه

وزیر خارجه سوریه گفت: غرب وحشی کلمه‌ای در محکومیت تجاوزات اسرائیل که فرودگاه بین‌المللی دمشق را از دسترس خارج کرد، سخن نگفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه در نشست مشترک با دو هیئت وزارتی هماهنگی سوریه و روسیه درباره بازگشت آوارگان و مهاجران سوری گفت، سوریه تلاش برای بازگشت مهاجران و پناهندگان به شهرها و روستاهایشان را ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد:‌ منطقه به اصطلاح امنی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به دنبالش است، برای اسکان تروریست‌هایی که خود آموزش داده است. ما از همه کشورها انتظار داریم از جاه طلبی‌های اردوغان حمایت نکنند.

وزیر خارجه سوریه گفت: اموال ارائه شده از سوی غرب از طریق آنچه به اصطلاح"کنفرانس بروکسل" نامیده می‌شود، اموالی است که به تروریست‌هایی ارسال می‌شود که ملت سوریه و زیرساخت‌ها را هدف قرار می‌دهند.

وی بر ایستادگی کشورش در کنار روسیه در رویکردش برای دفاع از عدالت و حق در دونباس تاکید کرد و گفت: این رویکرد امید زیادی به مردم جهان داد که به سمت آینده‌ روشنی برای بشریت به دور از کنترل حریصانه و وحشیانه غرب در حال حرکت هستیم.

المقداد گفت،  غرب وحشی در محکومیت اسرائیل کلمه‌ای نگفت؛ اسرائیلی که تاسیسات غیرنظامی فرودگاه بین المللی دمشق را از سرویس خارج کرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401032618643
  • خبرنگار : 71475