گوشواره‌های سرخ درختان، دلیلی برای سفر به طارم

مسئول باغبانی جهادکشاورزی طارم گفت: بیشترین سطح زیرکشت و تولید محصول گیلاس در این شهرستان متعلق به روستاهای شیت، ولیدر و زاچکان است.

زهرا نیساری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برداشت محصول گیلاس در طارم، اظهار کرد: ۲۰۲ هکتار از باغات طارم به کشت محصول گیلاس اختصاص یافته‌ است‌ که ۱۴۲ هکتار از این باغات بارده بوده و پیش‌بینی می‌شود ۵۱۰ تن محصول نوبرانه گیلاس امسال در طارم برداشت شود.

وی افزود: برداشت گیلاس در طارم از اوایل خردادماه در ارقام مختلف آغاز می‌شود. همچنین ۵۳۵ نفر مشغول کشت و کار محصول گیلاس در این شهرستان هستند.

این مسئول تصریح کرد: بیشترین سطح زیرکشت و تولید محصول گیلاس در طارم متعلق به روستاهای شیت، ولیدر و زاچکان است و این روستاها به دلیل دارا بودن شرایط اقلیمی خاص از جمله شب‌های خنک و روزهای گرم با شدت آفتاب بالا، محصول تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار است.

نیساری با بیان اینکه هر ساله خریداران زیادی از نقاط مختلف استان برای خرید گیلاس به روستاهای این شهرستان سفر می‌کنند، ادامه داد: تکدانه، شبستری، مشهدی و محلی ارقام مختلف گیلاس است که در شهرستان طارم کشت می‌شود.

مسئول باغبانی جهادکشاورزی طارم با بیان اینکه به دلیل کیفیت بالای محصول گیلاس در این شهرستان، این محصول صادرات نیز می‌شود، خاطرنشان کرد: گیلاس طارم نیز در اوایل برداشت نوبرانه محسوب می‌شود و امسال قیمت این محصول نسبت به سال‌های دیگر پایین‌تر است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401032114600
  • خبرنگار : 50295