مدیرعامل انجمن ام.اس اردبیل:

3 درصد بیماران ام.اس زمین‌گیر هستند/تأمین داروی ایرانی برای بیماران ام.اس

مدیرعامل انجمن ام.اس استان اردبیل گفت: تنها سه درصد بیماران ام.اس در استان اردبیل زمین‌گیر بوده و نیاز دارویی متفاوت نسبت به سایر گروه‌ها را دارند.

محرم‌زاده ۱۷ خرداد  در نشست بررسی مشکلات بیماران ام.اس با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: متفاوت از مؤسسات خیریه، انجمن بیماران ام.اس به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد تلاش می‌کند تا با مطالبه‌گری و ایجاد تسهیلات مناسب در خدمت بیماران گرفتار این بیماری باشد.

وی تصریح کرد: بسته‌های حمایتی ارائه شده اعم از فیزیوتراپی، خدمات دندانپزشکی، ام.ار.آی و تأمین دارو به صورت رایگان و یا با کمترین هزینه انجام می‌شود که در این زمینه از همراهی و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی قدردانی می‌کنیم.

مدیرعامل انجمن ام.اس استان اردبیل گفت: یک‌هزار و 300 بیمار ام.اس در استان اردبیل تحت پوشش این انجمن است و ما سعی می‌کنیم برای این بیماران که عمدتا در مناطق کم برخوردار سکونت دارند و بخشی از آنها نیز زمین‌گیر هستند، خدمات متنوعی را ارائه کنیم.

محرم‌زاده افزود: با همکاری بهزیستی قرار است خودروی حمل بیماران ام.اس فعالیت خود را آغاز کند تا به مانند سایر استان‌ها ما بتوانیم به بیماران زمین‌گیر خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی را ارائه کنیم.

وی کل درآمد و هزینه این انجمن را در طول سال 195 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: بخش عظیمی از این مبلغ صرف خرید ویلچر، زیرانداز و ایزولایف شده و از مردم خیرخواه استان انتظار داریم که این انجمن را در انجام فعالیت‌های حمایتی از بیماران ام.اس کمک و پشتیبانی کنند.

محرم‌زاده به راه‌اندازی بانک دارویی اورژانس بیماران ام.اس اشاره کرد و گفت: در بیمارستان سبلان با تأمین 17 قلم دارو سعی کردیم تا پشتیبانی‌های لازم را از بیماران انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: 97 درصد داروی مورد نیاز این بیماران به صورت بومی و ایرانی تأمین شده و تنها 2 تا سه قلم داروی تولید کشورهای اروپایی را شاهد هستیم که عمده آنها نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

محرم‌زاده اضافه کرد: در حوزه درمان ام.اس تحریم‌ها هیچ‌گونه تأثیرگذاری نداشته و 97 درصد داروهای تأمین شده نیز به صورت بومی بوده است.

مدیرعامل انجمن ام.اس استان اردبیل به آغاز فعالیت اولین فوق تخصص مغز و اعصاب با گرایش ام.اس اشاره کرد و ادامه داد: بعد از تبریز، در اردبیل نیز راه‌اندازی این فلوشیب زمینه‌ساز بهبود فعالیت‌های بیماران خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401031712075
  • خبرنگار :