وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری و وظیفه اش

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری جز آن دسته از وکلای حرفه ای و تخصصی است که در سال های اخیر توانسته است میزان آسیب ها و خسارات افرادی را که درگیر پرونده های شهرداری شده اند را تا حد زیادی کاهش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از لایحه، وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری از همان آغاز پرونده ها در کمیسیون ماده 100 تا انتهای آن همراه موکل خود است و به ارائه خدمات حقوقی می پردازد تا از تضییع حقوق او جلوگیری کند و جریان پرونده را به بهترین نحو ممکن پیش ببرد.

جالب است بدانید که پس از صدور رای اولیه کمیسیون ماده 100، امکان تجدیدنظر خواهی نیز وجود دارد و یک وکیل با تجربه می تواند  درخواست تجدید  نظر را به انضمام مدارک و ادله اثبات کافی از جانب موکل خود تنظیم کرده و به محاکم قضای ذی صلاح تقدیم کند.

چرا باید به وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری مراجعه کنیم؟

ماده 100 قانون شهرداری دارای حساسیت بسیار زیادی است و قانونگذار کشور ما اهمیت بسیار زیادی برای اعمال آن در جامعه قائل است و همین موضوع باعث شده است تا قوانین نسبتا سختگیرانه ای را برای مخالفان در نظر بگیرد.

وکیل ماده 100 شهرداری کسی است که با تمامی نکات قانونی و حقوقی مربوط به چنین پرونده هایی آشنایی دارد و می تواند به موکلان خود کمک کند تا در مواردی که پرونده آنها به کمیسیون ارجاع داده می شود، جریان دادرسی به سرعت و به بهترین نحو  ممکن مورد پیگیری قرار گیرد. اعضای کمیسیون ماده 100 شهرداری به موارد زیر تقسیم می شود:

  • نماینده‌ وزارت کشور به انتخاب وزیر کشور
  • یکی از قضات دادگستری به انتخاب وزیر دادگستری
  • یکی اعضای انجمن شهر به انتخاب انجمن
  • نماینده شهرداری( بدون حق رأی)

ماده 100 شهرداری چه می گوید؟

مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ نمایند.

شهرداری می‌تواند از عملیات ساختمانی ساختمان‌های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به وسیله ماموران خود اعم از آنکه ساختمان در زمین محصور و غیرمحصور واقع باشد جلوگیری نماید.

در مورد آراء صادره از کمیسیون ماده صد قانون شهرداری هرگاه شهرداری با مالک یا قائم مقام او از تاریخ ابلاغ رای ظرف مدت ده روز نسبت به آن رای اعتراض نماید، مرجع رسیدگی به این اعتراض کمیسیون دیگر ماده صد خواهد بود که اعضای آن غیر از افرادی باشند که در صدور رأی قبلی شرکت داشته‌اند. رای این کمیسیون قطعی است.

پیدا کردن وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری

هنگامی که در مورد وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری صحبت می کنیم این سوال برای بسیاری از افراد پیش می آید که چگونه می توان این وکیل مجرب را پیدا کرد و وکالت پرونده خود را به او واگذار کرد؟ در چنین شرایطی به شما پیشنهاد می کنیم که در اسرع وقت به سراغ موسسه حقوقی  وکلای عدالت نویسان بروید.

گروه حقوقی  وکلای عدالت نویسان سال های زیادی است که در زمینه پرونده های مربوط به کمیسیون ماده 100 شهرداری فعالیت می کنند و می توانند وکیلی با سابقه درخشان در این زمینه را به شما معرفی کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • دوشنبه/ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401031611141
  • خبرنگار : 30188

برچسب‌ها