توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر آمایش سرزمینی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی برآمایش سرزمینی با رویکرد آینده‌پژوهانه و مشارکت صاحبان سرمایه، دستگاه‌ها و صنایع در مدارس متوسطه را از مهم‌ترین سیاست‌های این معاونت عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی در شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اجرایی سازی سند تحول یک ضرورت است.

وی بابیان اینکه سند تحول بنیادین یک سند درون‌سازمانی نیست، گفت: بر اساس فصل هشتم این سند که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و از سوی عالی‌ترین مقام دستگاه اجرایی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ ‌شده است، همه دستگاه، سازمان‌ها و نهادها مکلف به همکاری در اجرایی ‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند.

کاظمی یکپارچگی را مهم‌ترین پیش‌نیاز اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: این سند باید به‌صورت یکپارچه در کشور اجرا شود.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به شعار سال؛ «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» تصریح کرد: اگر با نگاه تربیت نسل به این موضوع بنگریم، قطعاً آموزش و پرورش زیرساخت اصلی را فراهم می‌کند. ضمن این‌که در مدارس متوسطه نظری و هنرستان‌ها زمینه تحقق تولید و اشتغال فراهم می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، کاظمی خاطرنشان کرد: در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی دانش آموزان دوره اول و دوم نظری بر تقویت روحیه کارآفرینی و کسب شایستگی‌های حرفه‌ای دانش آموزان تأکید می‌شود.

معاون آموزش متوسطه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر آمایش سرزمینی با رویکرد آینده‌پژوهانه و مشارکت صاحبان سرمایه، دستگاه‌ها و صنایع در مدارس متوسطه را از مهم‌ترین سیاست‌های این معاونت عنوان کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401031610780
  • خبرنگار :

برچسب‌ها