معاون امور اراضی منابع طبیعی گیلان عنوان کرد

اتمام ۸۰ درصدی کاداستر اراضی ملی گیلان

معاون امور اراضی منابع طبیعی گیلان، از اجرای بیش از ۸۰ درصد کاداستر در اراضی ملی گیلان خبر داد و گفت: مشاور طرح تعیین شده و در صورت مساعد بودن شرایط تا پایان خرداد ۱۴۰۱ در کل اراضی ملی استان کاداستر انجام و در سامانه بارگذاری می شود.

سهیل توکلی در گفت وگو با ایسنا، مساحت کل استان گیلان را یک میلیون و ۴۷۴ هزار هکتار دانست و اظهار کرد: از این میزان، یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار جزو اراضی ملی است که ۷۰ درصد مساحت کل استان را در بر می گیرد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد کاداستر اراضی استان با مشاوران، خاطرنشان کرد: کاداستر فقط مربوط به اراضی ملی نیست و شامل اراضی دولتی و مستثنیات نیز می شود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با بیان اینکه دو دستگاه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان وظیفه اجرای کاداستر را بر عهده دارند، گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان متعهد به اجرای کاداستر در ۷۹۰ هزار هکتار از اراضی استان بوده که سال گذشته کاداستر ۴۵۳ هزار هکتار اجرایی شده و مابقی در سال جاری انجام می شود.

توکلی، بارگذاری و تثبیت کاداستر یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و مستثنیات استان خبر داد و بیان کرد: حدود ۸۰۰ هزار هکتار از این اراضی ملی و دولتی بوده و کاداستر آن به اتمام رسیده است.

وی از اجرای بیش از ۸۰ درصد کاداستر در اراضی ملی گیلان خبر داد و گفت: مشاور طرح تعیین شده و در صورت مساعد بودن شرایط تا پایان خرداد ۱۴۰۱ در کل اراضی ملی استان کاداستر انجام و در سامانه بارگذاری می شود.

معاون امور اراضی اداره کل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه سازمان ثبت بعد از تسجیل و تثبیت کاداستر، اقدام به صدور سند می کند، یادآور شد: در انتخاب مشاور و مجری طرح اولویت با افراد متخصص و ماهر و بومی است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401030704942
  • خبرنگار : 50040