به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: «ناپدید شدن قهوه»، اصطلاحی که نشاندهنده میزان مصرف واقعی قهوه و بستهبندی آن برای صادرات مجدد کشورهای غیرتولیدکننده است، در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۹ درصد افزایش یافته است. اتحادیه اروپا به علاوه منطقه بریتانیا شاهد افزایش بیشتر با ۹ درصد بود، در حالی که ایالاتمتحده ۴.۶ درصد و ژاپن، ۵.۱ درصد افزایش یافتند.
رابوبانک گفت که این اعداد هنوز در مقایسه با سطوح قبل از همهگیری زیاد نیستند و نتیجه در سه ماهه اول تنها ۰.۶ درصد بیشتر از دو سال قبل (سه ماهه اول ۲۰۲۰) بود.
تحلیلگران گفتند که جنگ روسیه در اوکراین و قرنطینههای کووید چین میتواند تقاضای قهوه را در این کشورها کاهش دهد. آنها همچنین گفتند که قیمتهای خردهفروشی بالا میتواند به تقاضا در برزیل، یک کشور تولیدکننده برتر که همچنین دومین مصرفکننده بزرگ قهوه در جهان پس از ایالاتمتحده است، آسیب برساند.
رابوبانک کاهش ۲۵ درصدی تقاضای قهوه روسیه و کاهش ۵۰ درصدی مصرف قهوه در اوکراین را پیشبینی کرده است. این شرکت برآورد خود را برای تولید برزیل در سال ۲۰۲۲ در ۶۴.۵ میلیون کیسه حفظ کرد که در بالاترین حد برآوردهای بازار است.
رابوبانک، با این حال، نظر خود را برای محصول کلمبیا به ۱۱.۸ میلیون کیسه در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ کاهش داد اما انتظار دارد که این محصول در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به ۱۳.۴ میلیون کیسه بهبود یابد.
انتهای پیام