محمدمهدی خیرجو در گفتوگو با ایسنا در خصوص اقدامات رسانهای آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خادمان مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در ماه رمضان امسال روایتگر فعالیتهای خادمان خدوم بارگاه منور رضوی و لحظات معنوی زائران و مجاوران حضرت علی ابن موسیالرضا(ع) در بارگاه قدسی ایشان بودند.
وی اضافه کرد: در این تلاش مقدس بیش از ۲۰۰ خادم رسانهای از شبکههای مختلف ملی و بینالمللی به مدیریت رسانههای صوتی و تصویری این مجموعه ملحق شدند و بیش از ۳۵ خادمیار استانی در قالب ۶ تیم مجزا به تولید آیتمهای مختلف پرداختند. بیش از ۳۵۰ نیروی خادمیار نیز شبانهروز به صورت حضوری و یا از طریق سامانه افکارسنجی به اجرای طرحهای نظرسنجی ماه رمضان پرداختند.
خیرجو ادامه داد: پوشش تمام مراسمهای شاخص حرم مطهر رضوی شامل سخنرانی، مناجاتخوانی، تفسیر و ترتیل خوانی قرآن کریم در سه نوبت در بیش از ۲۵ شبکه به صورت روزانه و همچنین انتشار و توزیع ویژهنامههای «قرار» و «قاصدک» (۳۵۰ هزار نسخه) از جمله فعالیتهای مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در این ماه مبارک بود.
خیرجو عنوان کرد: علاوه بر این موارد قرار و قاصدک از محصولات موسسه فرهنگی قدس بود که انتشار و توزیع آن همزمان با ایام نوروز و همچنین در شبهای قدر در ورودیهای حرم مطهر رضوی، فرودگاه مشهد، ایستگاه راهآهن، ترمینال و هتلهای اطراف حرم مطهر انجام و با استقبال بسیار خوب زائران و مجاوران روبهرو شد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه «مثل ماه» که هر روز پیش از افطار از شبکه سوم سیما پخش میشد و به موضوع شفایافتگان و کرامتهای رضوی میپرداخت نیز امسال با مشارکت مدیریت رسانههای صوتی و تصویری آستان قدس رضوی تهیه و با استفاده از پروندههای ثبت شده شفایافتگان در این آستان مقدس آماده پخش شد. این برنامه امسال از پربینندهترین برنامههای صداوسیما بود.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: پخش سریال کوتاه شفایافتگان و کرامات امام رضا(ع)، تفسیر تولیت آستان قدس رضوی، تفسیر حجتالاسلام قرائتی، مناجاتخوانی حاج محمود کریمی، بیانتها به عنوان ویژه برنامه افطار و سحر شبکه نسیم، ویژهبرنامه امینالله به زبان عربی، سر سحر به عنوان ویژهبرنامه سحر شبکه خراسان رضوی و... از دیگر برنامههای این مجموعه در حوزه رسانههای صوتی و تصویری بود.
خیرجو اضافه کرد: اجرای هفت طرح افکارسنجی شامل «سنجش میزان رضایت زائران از برنامه قرائت قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان»، «سنجش میزان رضایت مخاطبان از برنامههای رسانهای آستان قدس رضوی ویژه ماه مبارک رمضان»، «بررسی میزان رضایت شرکت کنندگان از مراسم ابناءالرضا (ویژه نوجوانان)» و «سنجش میزان رضایت زائران و مجاوران از برنامههای شبهای قدر ۱۴۰۰»، «بررسی میزان رضایت شرکتکنندگان از مسابقات قرآنی آستان قدس رضوی»، «سنجش میزان رضایت از کارگاه رزق قرآنی» و «ارزیابی برنامه قرآنی مهدالرضا» از جمله فعالیتهای مرکز اطلاعرسانی و ارتباطات آستان قدس رضوی در ماه رمضان به شمار میرود.
وی افزود: از دیگر خدمات این مجموعه میتوان به پاسخگویی بیش از ۲۰۰۰ تماس مردمی به صورت شبانهروزی در هر روز، برگزاری همایش آموزشی سامانه افکارسنجی ویژه خادمیاران، ارسال پیام کوتاه اطلاعرسانی از فعالیتها و ویژهبرنامههای رمضان و نصب دیوارنگاره شب قدر در تقاطع چهارراه شهدا اشاره کرد.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: برنامههای فضای مجازی در ایام ماه مبارک رمضان به پنج زبان فارسی، انگلیسی، عربی، اردو و آذری از طریق بسترهای اینستاگرام، فیسبوک و یوتیوب، روبیکا، سروش، هیات آنلاین، آپارات، تلویزیون اینترنتی لنز، تلویزیون اینترنتی تیوا و تلوبیون پخش شد.
خیرجو ادامه داد: به علاوه برقراری ارتباط تصویری مخاطبان با حرم رضوی هر روز از ساعت ۱۷ از استودیوی خبر جهان اسلام، ارتباط با موسسات و مراکز دینی در کشورهای مختلف با توجه به ساعات اعلامی کشورها از استودیوی مجازی بابالسلام و پخش زنده قرائت یک جزء قرآن کریم هر روز از طریق شمس تیوی، روبیکا، گپ، سروش، هیات آنلاین، آپارات، تلویزیون اینترنتی لنز، تلویزیون اینترنتی تیوا و تلوبیون از جمله خدمات و برنامه های اداره رسانههای نوین آستان قدس رضوی در ماه رمضان است.
انتهای پیام