دبیر فدراسیون کاراته اعلام کرد

شناسایی 150 هزار ورزشکار کاراته‌کا در کشور  

 دبیر فدراسیون کاراته از شناسایی 150 هزار ورزشکار کاراته کا در کشور خبر داد و گفت: تخمین می زنیم حدود 300 تا 400 هزار ورزشکار در این رشته داشته باشیم که کار شناسایی مابقی آنها هم در دستور کار قرار گرفته است.  

وحید مومنی در حاشیه برگزاری مرحله دوم سومین دوره رقابت های لیگ کاراته وان به میزبانی کرمانشاه، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به حضور 2500 ورزشکار در دو بخش دختران و پسران در این مسابقات، اظهار کرد: از نظر سطح کیفی، این رقابت ها در بالاترین سطح خود در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: شش نفر برتر هر رده سنی و در هر وزن این رقابت‌ها به همراه چهار نفر اول رقابت های قهرمانی کشور برای حضور در اردوی تیم های ملی انتخاب می شوند تا پس از فرآیندهای انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات جهانی در کشور ترکیه که آبان ماه خواهد بود، آماده شوند.

دبیر فدراسیون کاراته تصریح کرد: البته در رقابت های لیگ کاراته وان که در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید برگزاری می شود، در بخش نونهالان بیشتر به دنبال استعدادیابی و پشتوانه سازی برای رده های سنی نوجوانان و جوانان هستیم.

وی یکی از رویکردهای مهم فدراسیون کاراته را استعدادیابی از میان رده های سنی نونهالان و استعدادپروری اعلام کرد و گفت: رشته کاراته، رشته ای پُر از استعداد است که فدراسیون تلاش دارد تا روی پرورش این استعدادها تمرکز کند.

مومنی در ادامه به راه اندازی سامانه ملی کاراته اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این سامانه در فاز اول بدنبال شناسایی ورزشکاران فعال در این رشته هستیم و در فازهای بعدی حذف فرآیندهای کاغذی از فدراسیون و ساماندهی برگزاری دوره های داوری و مربیگری را دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 150 هزار کاراته کای فعال در کشور شناسایی و برای آنها بانک اطلاعاتی تشکیل شده، گفت: برآورد می کنیم حدود 300 تا 400 هزار ورزشکار در این رشته در کشور فعال باشند که بدنبال شناسایی آنها هستیم.

دبیر فدراسیون کاراته به محبوبیت رشته کاراته بین مردم اشاره کرد و گفت: مدال هایی که این رشته در میادین برون مرزی مختلف برای کشورمان کسب می کند، حاکی از محبوب و جایگاه خوب آن بین سایر رشته های رزمی است.

وی توانایی ورزشکاران کرمانشاهی را نیز در این رشته بالا توصیف کرد و یادآورشد: مردم کرمانشاه از نظر ژنتیکی و با داشتن روحیه سلحشوری و جنگجویی به رشته های رزمی و بویژه کاراته به عنوان یکی از قدیمی ترین رشته های رزمی در ایران علاقه زیادی دارند و وجود تعداد قابل توجهی ملی پوش از این استان هم این موضوع را تائید می کند. 

انتهای پیام  

  • شنبه/ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401022415504
  • خبرنگار : 50184