استاندار کرمانشاه:

مردمی سازی یارانه‌ها اقدامی موثر برای تحقق عدالت اجتماعی است

استاندار کرمانشاه گفت: سیاست مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها اقدامی موثر و تصمیمی راهبردی برای تحقق عدالت اجتماعی، حمایت از دهک های پایین جامعه، مبارزه با فساد و رانت و اصلاح ساختار اقتصادی است.

بهمن امیری مقدم در جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار اظهار داشت: دولت مردمی با اصلاح نحوه تخصیص یارانه کالاهای اساسی و اقدام برای حل مشکلات پیش آمده به دلیل توزیع ارز ترجیحی، گامی مهم در راستای مبارزه با فساد، رانت و تبعیض و تحقق عدالت برداشته و صاحب نظران و کارشناسان اقتصادی نیز بر ساماندهی ارز ترجیحی برای حل چالش های به وجود آمده تأکید داشتند.

 وی افزود: دولت آیت الله رئیسی با اجرای طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه ها به دنبال توزیع عادلانه یارانه ها و تقویت دهک های پایین جامعه است که یک طرح بسیار اثرگذار و تصمیمی راهبردی برای توسعه اقتصادی کشور است.

امیری مقدم خواستار هماهنگی و همراهی بیشتر تمامی دستگاه های اجرایی برای نظارت و کنترل دقیق بازار به منظور اجرای بهتر طرح اقتصادی دولت شد و تصریح کرد: بی شک اتحادیه ها و اصناف همکاری و همراهی مناسبی خواهند داشت.

وی ادامه داد: طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه ها باید سال های گذشته اجرا می شد، اما دولت سیزدهم با شجاعت و جسارت و به منظور تحقق عدالت این طرح مهم اقتصادی را اجرا کرد تا بتواند ضمن توزیع عادلانه یارانه، برای افزایش قدرت خرید دهک های پایین جامعه نیز اقدام کند.  

استاندار کرمانشاه اقدامات کارشناسانه دولت برای ساماندهی نحوه و محل اختصاص ارز ترجیحی را قابل تقدیر دانست و گفت: هرچند اجرای این طرح پس از بررسی ابعاد مختلف و در نشست های مجلس، دولت و نخبگان تبیین شده و در محافل اقتصادی، مراکز علمی و رسانه ها نیز به آن پرداخته شده، اما امروز باید این موضوع با رویکرد آگاهی بخشی برای مردم تشریح شود و مزایای اجرای این طرح نسبت به استمرار وضعیت موجود بیان شود.

امیری مقدم با بیان اینکه باید با اجرای دقیق طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه ها در سرنوشت و آینده کشور دخیل و تاثیرگذار باشیم، گفت: اجرای بهتر طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه ها نیازمند همدلی، همراهی، پیگیری، جدیت و تلاش مضاعف همه مدیران دستگاه های اجرایی است، لذا باید با نهایت کوشش و تلاش به اجرای هر چه بهتر آن در استان کمک کنیم.

امیری مقدم اقناع سازی افکار عمومی و اتحادیه ها را برای اجرای بهتر این طرح مورد تاکید قرار داد و گفت: طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه ها یک طرح بسیار مهم و اثربخش برای آینده اقتصاد کشور است و باید تلاش کنیم تا طرح به درستی و با دقت برای همه مردم تشریح و تبیین شود تا اجرای آن با روند بهتری دنبال شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه ضرورت دارد روند کنترل و نظارت بر بازار را گسترش دهیم و بازرسان با هر گونه عوامل گران فروشی و کم فروشی به شدت برخورد کنند، ادامه داد: بازرسین و ناظرین باید نظارت دقیقی بر کنترل بازار داشته باشند و با هرگونه افزایش قیمت ها بدون هماهنگی با مصوبه ستاد تنظیم بازار استان برخورد کنند. 

نماینده عالی دولت در استان همچنین از اداره غله استان خواست که با همکاری دستگاه های ذیربط و فرمانداری ها بر نحوه فعالیت نانوانی ها نظارت دقیق داشته باشند و چنانچه تخلفی از برخی از خبازی ها مشاهده شد بدون وقفه نسبت به پلمب آن اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار برخورد شدید با هرگونه تخلف از هر صنف و یا واحد تولیدی شد و گفت: اتحادیه ها و اصناف باید همکاری و همراهی خوبی برای ترزیق آرامش در روند اجرای طرح اقتصادی دولت داشته باشند تا مردم طعم شیرین این طرح را بیشتر احساس کنند.

 در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به سه دهک اول نفری 400 هزار تومان و دهک های بعدی نفری 300 هزار تومان کمک معیشتی در ماه پرداخت می شود. در این طرح همه مردم بدون استثناء از یارانه نان و دارو برخوردار هستند و به هیچ عنوان قیمت نان، دارو و بنزین افزایش پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401022013087
  • خبرنگار :