مدال آوران المپیک ناشنوایان به کرمانشاه بازگشتند

چهار ورزشکار کرمانشاهی مدال آور در مسابقات المپیک ناشنوایان 2022 بزریل، پس از بازگشت به کشور با استقبال مردم و مسئولین ورزش استان وارد کرمانشاه شدند.

جلال عزیزی معاون ورزش و جوانان استان کرمانشاه در حاشیه مراسم استقبال از این ملی پوشان که امروز(19 اردیبهشت) در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه برگزار شد، در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به اعزام هشت ورزشکار کرمانشاهی به رقابت های المپیک ناشنوایان برزیل، اظهارکرد: در 15 روز اول مسابقات، چهار نفر از ورزشکاران کرمانشاهی با حریفان خود به رقابت پرداختند که خوشبختانه ماحصل آن کسب چهار مدال رنگارنگ بود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود دیگر ورزشکاران کرمانشاهی اعزامی به این مسابقات نیز سه مدال کسب کنند، افزود: در  این دوره از رقابت های المپیک ناشنوایان شاهد درخشش ورزشکاران استانمان بودیم که جای تبریک به جامعه ورزش استان دارد.

 حامد دارابی رئیس هیات ورزش ناشنوایان استان هم درخصوص عملکرد ورزشکاران کرمانشاهی در رقابت های المپیک ناشنوایان برزیل به ایسنا گفت: بیست و چهارمین دوره رقابت های المپیک ناشنوایان به میزبانی کشور برزیل از هشتم اردیبهشت آغاز شده که از ایران یک کاروان 75 نفره به این رقابت ها اعزام شده است.

وی اضافه کرد: یک دهم از ورزشکاران حاضر در این رقابت ها یعنی هشت نفر از آنها از استان کرمانشاه هستند که از نظر تعداد ورزشکاران شرکت کننده جزو سه استان برتر کشور هستیم.

رئیس هیات ورزش ناشنوایان کرمانشاه ادامه داد: پیش بینی کرده بودیم 50 درصد ورزشکاران اعزامی ما به این رقابت ها یعنی چهار نفر از آنها صاحب مدال شوند که خوشبختانه این امر در همان 15 روز اول مسابقات با کسب مدال طلای مهرداد صیدی و برنز مسعود رستگار در رشته جودو و مدال نقره ناهید امیری و پروین یاره در رشته کاراته محقق شد.

وی ادامه داد: مریم رحیمی دیگر ورزشکار کرمانشاهی اعزامی به این رقابت ها در رشته تکواندو، علیرغم شایستگی هایی که داشت، نتوانست در رقابت با حریفان خود به مدالی دست پیدا کند.

دارابی تصریح کرد: شاهین برزگر در رشته فوتبال شش نفره و کیوان رستم آباد و فرود حجتی در رشته کشتی هم دیگر نمایندگان کرمانشاه در این رقابت ها هستند که به کسب مدال هر سه نفر آنها امیدوار هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم حمایت مسئولین استانی از ورزشکاران ناشنوا تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه ورزش ناشنوایان پخش زنده نمی شود، بنابراین حمایت چندانی از ورزشکاران آن صورت نمی گیرد، با این وجود پیش از اعزام ورزشکارانمان به رقابت های المپیک طی مراسمی باهمکاری اداره کل ورزش و جوانان مراسم بدرقه ای برای آنها برگزار کردیم.

رئیس هیات ورزش ناشنوایان کرمانشاه درپایان اظهارامیدواری کرد برای مراسم بازگشت دیگر نمایندگان کرمانشاه از رقابت های المپیک، مسئولین استانی، شهرداری و شورای شهر هم حضور داشته باشند تا انگیزه  و دلگرمی برای ورزشکارانمان باشد.

در ادامه مسعود رستگار دارنده مدال برنز رقابت های المپیک 2022 برزیل در جمع خبرنگاران، بااشاره به بالا بودن سطح رقابت های المپیک برزیل، اعلام کرد: به  مردم استانم قول داده بودم که در این رقابت ها مدال طلا بگیرم که متاسفانه با توجه به بالا بودن سطح رقابت ها و حریفان قدری که داشتم، نتوانستم خوشرنگ ترین مدال را کسب کنم.

این ورزشکار دسته مثبت 100 کیلوگرم رشته جودو در ادامه با انتقاد از میزبانی نامناسب برزیل، گفت: سالن محل برگزاری رقابت ها بسیار سرد بود و پیش از شروع رقابت ها باید چندساعت تمرین می کردیم تا گرم می شدیم.

وی در پایان صحبت هایش، مدال برنز خود از این رقابت ها را تقدیم مردم کرمانشاه کرد و گفت: امیدوارم با کسب این مدال دل مردم شهرم را شاد کرده باشم.

پروین یاره و ناهید امیری دارندگان مدال نقره رقابت های کاراته در بخش کاتای رقابت های المپیک برزیل هم در جمع خبرنگارانی که در فرودگاه حاضر بودند، با ابراز خوشحالی از کسب مدال در این رقابت ها، سطح مسابقات را بسیار بالا توصیف کردند.

پروین یاره، در رقابت های المپیک توکیو 2017 هم موفق به کسب مدال نقره شده بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401021912097
  • خبرنگار : 50184