فرماندار ثلاث باباجانی:

هنوز ادارات کانکسی داریم/ مدیری که میان مشکلات مردم نباشد را نمی‌خواهیم

به گفته فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی، با وجود گذشت بیش از چهار سال از وقوع زلزله بزرگ سال 1396 برخی از ادارات این شهرستان هنوز در کانکس بوده و یا مستاجر هستند که احداث ساختمان هایی برای آنها دردستور کار قرار گرفته است.

فرامرز باوندپوری در گفت و گو با ایسنا، ثلاث باباجانی را یکی از محروم ترین شهرستانهای استان خواند و اظهار کرد: ثلاث باباجانی علیرغم داشتن ظرفیت های غنی و ثروت بسیار زیاد، همواره یکی از شهرستان های محروم استان بوده که در زلزله سال 1396 هم آسیب های بسیاری به آن وارد شد.

وی ادامه داد: در این زلزله بسیاری از زیرساخت های شهرستان از بین رفت و محرومیت این شهرستان را بیشتر کرد.

فرماندار ثلاث باباجانی که به تازگی به این سمت منصوب شده با بیان اینکه علیرغم گذشت چهارسال از زلزله هنوز برخی از ادارات این شهرستان در کانکس بوده و یا مستاجر هستند، افزود: با روی کار آمدن دولت جدید و تغییرات مدیریتی در استان، برای خروج ثلاث باباجانی از این وضعیت رویکردهای خوبی در دستورکار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این راستا اقداماتی برای احداث زیرساخت های اداری تخریب شده در این شهرستان در حال اجراست و ساختمان بخشداری مرکزی طی روزهای اخیر افتتاح شد.

باوند پوری به عدم حضور نمایندگی برخی بانک ها و دستگاه های اجرایی در این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تنها سه بانک در ثلاث باباجانی نمایندگی دارند که جوابگو نیست، لذا از استاندار درخواست داشته ایم که دراین زمینه دستورات لازم را بدهند.

وی ادامه داد: از طرفی برخی دستگاه های اجرایی همچون میراث فرهنگی در ثلاث باباجانی نمایندگی ندارند، این درحالیست که این شهرستان در منطقه اورامانات به عنوان یک منطقه جهانی شده قرار دارد و با طبیعت بکر و بی نظیر خود می تواند مقصد بسیار مهمی برای گردشگران زیادی از سراسر کشور باشد.

فرماندار ثلاث باباجانی به عدم حضور مستمر مدیران برخی دستگاه های شهرستان هم اشاره کرد و گفت: از حدود یک ماه پیش که به عنوان فرماندار ثلاث باباجانی منصوب شدم، با مشاهده اینکه برخی از مدیران دراین شهرستان مستقر نیستند، به آنها مهلت 20 روزه ای داده شده تا ظرف این مدت با خانواده هایشان در شهرستان مستقر شوند، درغیر اینصورت از سمت خود کنار بروند.

وی اعلام کرد: اولین کاری که پس از انتصابم در این شهرستان انجام دادم، استقرار خانواده ام در شهرستان بود، چراکه معتقدم اگر مدیری خودش در شهرستان مستقر نباشد، نمی تواند با مشکلات مردم آشنا و برای رفع آنها قدم بردارد.

باوند پوری در بخش دیگری از این گفت وگو به نیمه کاره ماندن برخی از پروژه های بزرگ در ثلاث باباجانی به عنوان یک شهرستان محروم اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین این پروژه ها که مردم شهرستان به آن نیاز مبرمی دارند، پروژه احداث بیمارستان است که سال 1398 عملیات اجرایی آن آغاز اما، متوقف مانده بود.

وی ادامه داد: این پروژه به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده بود که با پیگیری استاندار و نماینده مردم اورامانات تامین اعتبار آن انجام گرفت، تجهیزات خریداری شد و پیمانکار مشخص شده است.

فرماندار ثلاث باباجانی با بیان اینکه این پروژه طی چند ماه گذشته پیشرفت فیزیکی خوبی داشته، عنوان کرد: پیش بینی می کنیم تا اواخر امسال فاز اول بیمارستان ثلاث باباجانی را که شامل بخش درمانی آن می شود، افتتاح کنیم.

وی در ادامه از پروژه تونل سیاه طاهر به عنوان دومین پروژه مهم این شهرستان نام برد و گفت: این تونل که شهر جوانرود را با حذف پیچ و خم های زیاد و کوتاه کردن مسیر به شهر تازه آباد وصل می کند، دارای اهمیت زیادی است.

باوند پوری خاطرنشان کرد: این پروژه باتوجه به مرزی بودن ثلاث باباجانی و وجود بازارچه مرزی شیخ صله می تواند در بحث تردد و فعال تر شدن مرز کمک زیادی به توسعه اقتصاد مردم شهرستان کند.

وی ادامه داد: این پروژه در حال حاضر حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برآوردهای اولیه حدود 200 میلیارد تومان هزینه صرف آن خواهد شد و هم اکنون هم فعال است.

فرماندار ثلاث باباجانی با اشاره به اهمیت این پروژه عنوان کرد: باتوجه به در پیش بودن سفر ریاست جمهوری به کرمانشاه، از استاندار درخواست کرده ایم که این پروژه را به عنوان پروژه های مصوب این سفر قرار دهند.

وی انتقال آب سد آزادی به دشت حر را از دیگر پروژه های مهم در این شهرستان نام برد و گفت: از چند سال پیش این پروژه در دستور کار قرار گرفته و بخشی از آن انجام و مابقی متوقف مانده است، بنابراین درخواست کرده ایم که این پروژه هم جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قرار گیرد.

باوند پوری یادآور شد: با اتمام فاز اول این پروژه حدود 1700 هکتار از اراضی کشاورزی از دیم به آبی تبدیل می شود که در بحث اشتعال و معیشت مردم شهرستان تحولی بنیادین ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان یکی از دغدغه  های کنونی در شهرستان ثلاث باباجانی را هم شرایط جاده های آن عنوان کرد و گفت: دراین رابطه نامه نگاری هایی شده و امیدواریم استاندار کرمانشاه به مانند سایر پروژه هایی که در حوزه این شهرستان مورد توجه قرار داده، به این پروژه هم توجه کند.

فرماندار ثلاث باباجانی در پایان بااشاره به نگاه ویژه استاندار و نماینده مردم اورامانات به این شهرستان، اعلام کرد: تمام درخواست هایی که برای پیشرفت پروژه های شهرستان به استاندار کرمانشاه ارجاع شده، با موافقت همراه شده که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401021709906
  • خبرنگار : 50184