در آستانه فصل گرما؛

ست‌های ورزشی و بازی پارک‌های ابهر نیازمند توجه جدی

ست‌های بازی و ورزشی موجود در پارک‌ها و بوستان‌های ابهر نیازمند رسیدگی و توجه جدی برای جلوگیری از حوادث ناگوار است.

شهرها همواره در پی توسعه امکانات، زیرساخت‌ها و خدمات شهری است که در کنار این موضوع به همان مقدار نیز توجه به تأمین لوازم ایمنی در توسعه خدمات و زیرساخت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه مردم در طول روز به طور مداوم با امکانات و زیرساخت‌های شهر سر و کار دارند و اگر کوچک‌ترین سهل‌انگاری در تدبیر ایمنی این امکانات شود، شاید حوادث ناگواری در انتظار مردم باشد.

پارک‌ها و بوستان‌های موجود در سطح شهرها نیز در این زمینه مستثنی نیست. لوازم بازی، تجهیزات برقی، تیرهای روشنایی و ... امکاناتی است که هر چند شادابی و آرامش خاطر مردم در پارک‌ها را تامین می‌کند، شاید با یک کوتاهی هر چند کوچک موجب خطرآفرینی شود. بی‌تردید پارک‌های بازی که در فضاهای سبز شهری توسط شهرداری‌ها طراحی و اجرا می‌شود، سالانه هزینه‌های سرسام‌آوری را به منظور حفظ، نگه‌داری و حتی به روزرسانی تجهیزات آن بر دوش مجموعه شهرداری تحمیل می‌کند.

فضاهای سبز و پارک‌های بازی اصولاً در همه شهرها از جمله ابهر  همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بوده، زیرا از یک سو باعث بهبود محیط شهری شده و از طرف دیگر، محلی برای گذراندن اوقات فراغت مردم، به خصوص کودکان و نوجوانان به شمار می‌روند با این وجود، نصب و استفاده از وسایل بازی و همین‌طور ست‌های ورزشی با چالش‌هایی از جمله ایمنی، استاندارد تجهیزات، نگه‌داری و در نهایت به روزرسانی روبه‌رو بوده است و حافظه تاریخی مردم ابهر متاسفانه مملو از حوادث تلخی است که گاهی در اثر بی‌دقتی مسئولان مرتبط و گاه پیمان‌کاران طرف قرارداد با شهرداری در حفظ و نگه‌داری وسایل بازی و سرگرمی موجود در پارک‌ها بروز و ظهور یافته و باعث بروز حادثه ناگوار در شهر و حتی عزادار شدن خانواده‌ها و نیز لطمه خوردن افکار عمومی شده است که نمونه نزدیک آن در دوره  پنجم شورا اتفاق افتاد که سُرسُره پاک پردیس ابهر جان کودکی معصوم را گرفت و باعث شد که تا ماه‌ها مردم ابهر از مجموعه پارک پردیس قهر کنند.

شهروندان ابهری هنگام مراجعه به برخی از پارک‌ها با موضوعاتی از قبیل فرسودگی تجهیزات بازی، دست‌اندازی احتمالی سارقان و فرصت‌طلبان که طی آن به ست‌های بازی آسیب رسیده است، شکستگی برخی از این ست‌ها و نیز کف‌پوش‌های نامناسب موجه است که توجه به موضوعات ذکر شده و در پیش رو بودن فصل گرما و افزایش استفاده مردم از پارک‌ها و فضای سبز باید حساسیت‌ مسئولان مربوطه نسبت به حفظ و نگه‌داری اموال عمومی و امکانات تفریحی و ورزشی نصب شده توسط مدیریت شهری ابهر در جای‌جای شهر به بیشترین حد ممکن برسد تا شاهد وقوع تراژدی‌های غم‌بار و تکرار آن‌ها نباشیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401021709905
  • خبرنگار : 50163