استاندار کرمان:

قانون حمایت از حقوق معلولان در ادارات باید عملیاتی شود   

استاندار کرمان بر پیگیری اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تصریح کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، علی زینی‌وند در نشست تشکل‌ها و نخبگان دارای معلولیت استان شامگاه ۱۰ اردیبهشت‌ماه بر پیگیری اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تصریح کرد و افزود: اجرای الزامات اداری در رابطه با حمایت از معلولان در ارزیابی مدیران مورد توجه قرار گیرد.  

وی همچنین از پیگیری مسائل مرتبط با مسکن معلولان و تحت پوشش بهزیستی در جلسات شورای مسکن و کمک خیران در این زمینه نام برد و گفت: تشکل‌ها، مصوبات شورای مسکن در رابطه با معلولان پیگیری کنند.

استاندار کرمان در خصوص تقدیر استان از قهرمانان پارالمپیک گفت: این برنامه دغدغه جدی خودمان هم هست و متاسفانه به تاخیر نیز افتاده است و مطمئنا به زودی برنامه‌ای در خور شان آنها برگزار می‌شود.  

زینی‌وند مناسب سازی شهری را در حل مراجعات عمومی افراد دارای معلولیت مورد تاکید قرار داد و گفت: کمیسیون مناسب سازی در استان و شهرستان ها شکل گیرد و مصوبات با قاطعیت در ادارات اجرایی شود.  

استاندار کرمان اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها باید مشاور امور معلولان داشته باشند تا با اشراف به قانون پیگیر اجرای مسائل مرتبط با این قشر از جامعه باشند.  
زینی‌وند عنوان کرد: استعدادهای خوب معلولان باید به کمک دولت آید، محدودیتی برای انتصاب معلولان در سمت‌های ستادی و اجرایی نیست. 

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401021107465
  • خبرنگار : 50189