مهدیه شیروان، میزبان تعزیه خوانان امام علی (ع)

مهدیه شیروان، شب های قدر میزبان تعزیه خوانان امیرالمومنین علی (ع) است.

به گزارش ایسنا، مراسم تعزیه خوانی به مناسبت شهادت حضرت علی علیه السلام و لیالی قدر در مهدیه شیروان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن تعزیه خوانی شیروان، این شب ها در حال برگزاری است.

ابراهیم عباسپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با اعلام این خبر، گفت: یکی از راه های انتقال فرهنگ فاطمی، علوی و حسینی، اجرای مراسم تعزیه خوانی است که همواره در قرن‌های گذشته مورد توجه علاقه مندان بوده و تاثیر بسیار زیاد و معنوی بر افراد دارد.

وی تاکید کرد: شهرستان شیروان قدمتی دیرینه در مراسم تعزیه خوانی دارد و این مراسم در گذشته و حال با شور و هیجان خاصی برگزار می شود.

عباسپور اظهار کرد: گروه های مختلف و تعزیه خوانی در شیروان با حضور ۲۵۰ استعداد، زیر نظر انجمن تعزیه فعالیت دارند؛ به گونه ای که همه ساله در ایام محرم، روز عاشورا و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، مردم شهرستان از نزدیک شاهد اجرای مراسم معنوی می شوند.

وی در ادامه افزود: هرچه جامعه و جوانان بیشتر به سمت معنویت و اهل بیت علیه السلام حرکت نمایند، بیشتر از زشتی ها و پلیدی‌ها دورتر خواهند شد و هرکس در جهت اهداف انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام قدم بردارد مورد رحمت و عنایت خداوند قرار خواهد گرفت.

خبرنگار: غلامرضا مینا

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401020401296
  • خبرنگار : 50444