عشایر ملکشاهی مشکلات خود را با استاندار ایلام در میان گذاشتند

استاندار ایلام در سفر به شهرستان ملکشاهی در مسیر به دیدار عشایر منطقه رفت.

دکتر«حسن بهرام‌نیا»در سفر به شهرستان ملکشاهی در مسیر به دیدار باعشایر منطقه رفت و در فضایی صمیمانه ضمن بررسی مسائل و مشکلات با آنها از نزدیک به گفتگو پرداخت.

استاندار ایلام دراین بازدید گفت: با رایزنی‌ وهماهنگی‌های به عمل آمده با استاندار کردستان، دامدارانی که تمایل دارند می‌توانند دام‌های خود را برای چرا به این  استان ببرند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس سازمان عشایری کشور اظهار کرد: در این دیدار ۲هزار تن نهاده‌های دامی به عشایر استان اختصاص یافت.

بهرام‌نیا یکی دیگر از کمک‌های دولت به عشایر را خرید تضمینی دام آنها عنوان و خاطرنشان کرد:به منظور پیشگیری از ضرر دامداران، دام‌های مازاد عشایر استان ایلام با قیمت مناسبی ازآنها خریداری می‌شود.

 در این دیدار عشایر از نزدیک مسائل خود را با استاندار ایلام درمیان گذاشتند و دکتر بهرام نیا دستورات مقتضی درجهت رفع مشکلات صادر نمود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت‌های خود با عنوان این مطلب که موقعیت و شرایط جغرافیایی شهرستان ملکشاهی ظرفیت خوبی برای توسعه است، اظهار داشت: شهرستان ملکشاهی موقعیت مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری دارد و در این زمینه می‌توان مراکز بومگردی را در این شهرستان ترویج داد.

وی به نقش بسزای گردشگری در ایجاد اشتغال و درآمدزایی در استان اشاره کرد و افزود: نیازاست که زیرساخت‌های گردشری در استان تقویت شوند.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به اینکه از مجموع ۲۵ روستای ملکشاهی، فاز اول طرح هادی روستایی در ۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است، گفت: فاز دوم اجرای طرح هادی روستایی در ۸ روستای ملکشاهی در حال انجام است و ۷ روستای باقیمانده هم به تدریج فاز دوم طرح هادی روستایی در آنها انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401012615192
  • خبرنگار :