احتمال آلودگی بیش از ۹۰درصد افراد حساس در تماس نزدیک با بیمار آلوده به سرخک

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از احتمال آلودگی بیش از ۹۰درصد افراد حساس در تماس نزدیک با بیمار آلوده به سرخک خبر داد و بر انجام واکسیناسیون در کودکان تاکید کرد.

دکتر امید بنفشی، راه های انتقال و پیشگیری از بیماری سرخک را تشریح و اظهار کرد: ویروس سرخک از طریق قطرات تنفسی و یا به وسیلة تماس مستقیم با ترشحات بینی و گلوی فرد بیمار انتقال می یابد.

وی افزود: این بیماری با تب، ضعف، آبریزش از بینی، قرمزی چشم، سرفه و بثورات جلدی یا نقاط قرمز روی پوست که ابتدا در ناحیه سر و گوشها و صورت بیمار ظاهر می شوند و بعد از ۳ تا ۴ روز به تنه، دستها و پاها انتشار می یابند، شروع می شود.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دوره واگیری سرخک را ۲ تا ۴ روز قبل و ۴ روز بعد از ظهور بثورات اعلام کرد و افزود: بیماری سرخک دارای واکسن مؤثر است و واکسیناسیون باعث کاهش موارد ابتلا و در نتیجه کاهش موارد مرگ ناشی از سرخک می شود.

به گفته، وی، این واکسن از سال ۱۳۸۳در برنامه واکسیناسیون جاری کودکان در کشور در حال انجام است و در دو نوبت ۱۲ و ۱۸ ماهگی برای کلیه کودکان انجام می شود.
دکتر بنفشی، با تأکید بر انجام واکسیناسیون، مراجعه به موقع به واحدهای بهداشتی جهت واکسیناسیون کودکان را با توجه به وجود واکسن مؤثر در کشور مهم خواند و بر مراجعه به پزشک یا واحدهای بهداشتی درمانی در صورت داشتن تب و بثورات توصیه کرد.

 انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401012212363
  • خبرنگار : 50130

برچسب‌ها