فلاحی:

جمعیت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی با ثروت‌ موجود همخوانی ندارد

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: این همه ثروت با این تعداد تحت پوشش نهادهای حمایتی همخوانی ندارد و باید سیاست‌ها را عوض و به سمت توانمندسازی حرکت کنیم.

دکتر«سارا فلاحی» در جلسه شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت مردم در استان ایلام با اشاره به کمبود نیروی انسانی متخصص در دستگاههای اجرایی کشور، اظهار کرد: عده‌ای فکر می‌کنند کوچک سازی بدنه دولت به معنای حذف متخصص‌ها است.

وی گفت:  ما در همه مراکز نیازمند نیروی متخصص هستیم. سرعت تحولات در جهان بسیار بالاست. استفاده از نیروهای متخصص منجر به کارآمدسازی سازمان می‌شود و سازمان امور اداری و استخدامی کشور باید کمک کند تا موانع استخدام برداشته شود تا دستگاه‌های اجرائی از نیروهای توانمند و متخصص بیشتر استفاده کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیران استانی باید مطالبه گر باشند، قدرت جذب اعتبار داشته باشند و ارتباط بین دستگاهی خود را حفظ و تقویت کنند.  

فلاحی به مشاغل خرد و خانگی اشاره کرد و ادامه داد: لازم است جوانان و جویندگان کار را به سمت مشاغل غیر دولتی هدایت کنیم و از زمان پرداخت تسهیلات و شروع کار تا زمان تولید و بهره برداری بر فعالیت آنان نظارت شود تا به نفع مردم و اشتغال کشور منجر شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این همه ثروت با این تعداد تحت  پوشش نهادهای حمایتی همخوانی ندارد، سیاستها را عوض کنیم و به سمت توانمند سازی حرکت کنیم و بهترین مکان برای توانمندسازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

فلاحی در ادامه گفت: جامعه هدف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جامعه وسیع و پر آسیبی می باشد و نیازمند خدمت و توجه بیشتری می باشند. فرصت خدمتگزاری به این قشر از جامعه را نباید از دست داد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و با یادآوری مسئله مهم مدیریت اقتصاد و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه کشور، آمادگی خود را برای همراهی  و پیگیری خواسته های مدیران و دستگاههای استان در ستاد وزارتخانه اعلام کرد.

«نورالدین الیاسی»  سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به تشریح چهار کلان پروژه مورد پیگیری در وزارتخانه و ۲۱۴ اقدام صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و گفت: با توجه گستردگی حجم رسالت‌ها و ماموریت‌های این وزارتخانه و کثرت ذینفعان، اقدامات موثری در حوزه‌های اشتغال، صیانت از نیروی کار، توسعه و مشارکت وتقویت تعاونی ها، رفاه اجتماعی،  رفع تبعیض و نابرابری، رفاه کارکنان و... در دولت صورت گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان ایلام اظهار امیدواری کرد: با تاسی از شعار سال و با هماهنگی و همراهی تمامی دستگاههای اجرائی تلاش خواهیم کرد تا برنامه های وزارت در زمینه تولید و اشتغال و حمایت از شرکتهای دانش‌بینان محقق شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401012111016
  • خبرنگار :