تازه‌ترین آمار کرونایی‌ها در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بستری‌شدن دو بیمار جدید کرونایی در شهرستان‌های ششگانه تحت پوشش این دانشگاه در شبانه‌روز گذشته خبر داد.

دکتر کامران قدس در در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 60 هزار و 230 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و از 19 الی 20 فروردین ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون همان 11 هزار و 736 نفر بوده است.

دبیر ستاد استانی کرونا اضافه کرد: علاوه بر این در این مدت 48 هزار و 494 بیمار نیز به صورت سرپایی در استان شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به 10 هزار و 514نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان یادآوری کرد: تعداد بستری‌های کرونای روز گذشته در این استان چهار بیمار بوده که دو نفر بیشتر از 24ساعت اخیر بوده است.

وی با اشاره به برگزاری حضوری کلاس های درس در این استان گفت: درراستای بازگشایی مدارس و اهمیت آموزش حضوری دانش آموزان، تیم های نظارت، بازدید و واکسیناسیون کرونا در مدارس تحت پوشش شهرستان‌های استان حضور یافتند.

وی ادامه داد: پزشکان، بازرسین واحد مهندسی بهداشت محیط و مراقبین سلامت مراکز خدمات جامع سلامت با حضور در مدارس تحت پوشش، اقدام به آموزش بهداشت، کنترل وضعیت واکسیناسیون کرونا، استفاده از ماسک و تهویه محیط و نظارت بر پروتکل های بهداشتی اقدام کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود:همچنین درراستای اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی و ترغیب نمازگزاران به تزریق واکسن کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، تیم کانون بسیج جامعه پزشکی مرکز بهداشت شهرستان سمنان با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، شهرستان و سپاه ناحیه سمنان با حضور در مصلای نماز جمعه، خدمات بهداشتی درمانی به نمازگزاران ارائه کردند.

وی اضافه کرد: اعضای تیم جهادی بهداشتی درمانی شهرستان سمنان آموزش های لازم درراستای پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و اقدامات اندازه گیری فشارخون، تزریق واکسن کرونا، توصیه‌های بهداشتی مبنی بر پیگیری بیماری‌ها توسط افراد با حضور در مراکز خدمات جامع سلامت منطقه زندگی، توزیع ماسک و مشاوره بهداشت روان را ارئه کردند.

 انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401012010621
  • خبرنگار :