طی سال گذشته صورت گرفت؛

آزادسازی ۲۷۵ زندانی جرائم غیر عمد در همدان

مدیر عامل ستاد دیه استان همدان از آزادسازی ۲۷۵ زندانی جرائم غیر عمد در استان در سال گذشته خبر داد.

یدالله روحانی منش در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال گذشته این ستاد با همکاری مردم و خیرین موفق به آزادسازی ۲۷۵ زندانی جرائم غیر عمد شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بدهی این افراد بیش از ۷۱ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: از مجموع افرادی که در سال گذشته توسط ستاد دیه آزادسازی شدند ۸ نفر به علت دیه، ۱۷۵ نفر به علت محکومیت مالی، ۶۲ نفر به علت مهریه و ۲۹ نفر به علت نفقه زندانی شده بودند.

مدیر عامل ستاد دیه استان همدان گفت: از ۲۷۵ نفری که آزادشدند ۱۱ نفر خانم و ۲۶۴ نفر نیز آقا بودند.

وی اضافه کرد: ۲۹ درصد از مجموع ۷۱ میلیارد تومان بدهی این افراد گذشت از شکات بوده، ۶۵ درصد اعصار به تقسیط توسط قضات انجام گرفته و مابقی نیز از طریق کمک های بلاعوض خیرین و ستاد دیه تامین شده است.

روحانی منش تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در استان وجود دارد که طرح گلریزان ویژه ماه مبارک رمضان برای آنها اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: ۱۲۸ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال از مبلغ بدهی این افراد به علت اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات توسط ستاد دیه تامین شد.

روحانی منش با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال از بدهی مددجویان توسط نقدینگی خود مددجو تامین اعتبار شد، اظهار کرد: بیش از ۴۶۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال نیز اعسار به تقسیط انجام گرفت.

وی یادآور شد: مبلغ کمک پرداختی جهت پرونده های مالی و دیه بیش از ۵۳ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال بوده است، مبلغ وام  اخذ شده از بانک های ملت، ملی، تجارت و صادرات نیز بیش از ۴۷ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال از مجموع بدهی مددجویان را تشکیل داده بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401012010196
  • خبرنگار :