رئیس حوزه هنری استان زنجان:

هنر انقلاب هنری دردمند و مسئول در برابر مردم است

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: هنر انقلاب، هنری دردمند، دغدغه‌مند و مسئول در برابر مردم و انقلاب اسلامی و متناسب با عظمت و زیبایی انقلاب است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری زنجان، امیر نعمتی با بیان اینکه هنر انقلاب هنری دردمند، دغدغه‌مند و مسئول در برابر مردم و انقلاب اسلامی و متناسب با عظمت و زیبایی انقلاب است، اظهار کرد: بنا بر منویات حضرت امام (ره)، رسالت اصلی هنر صیقل دادن چهره اسلام ناب محمدی (ص) و مقابله با اسلام آمریکایی و مبتنی بر آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت، معارف اسلامی و راه شهیدان بوده و به تعبیر ایشان، ترسیم نقاط کور و مبهم معضلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ترسیم تاریخ جنگ فقر و غنا و نیز جلوه‌های عدالت، انصاف و شرافت است.

وی تصریح کرد: بر مبنای چنین نگاهی به هنر، توجه به اولویت‌ها، نیازها و ضرورت‌های جامعه است که هنر دغدغه‌مند شکل می‌گیرد و با توجه به رویکرد اصلی در دوره تحولی جدید حوزه هنری و بر اساس سند تحول استان‌ها، توجه به مسائل زیست‌بوم استان پرچم‌داری بومی و پیشرانی هنر انقلاب مدنظر است.

این مسئول افزود: این رویکرد سه مولفه بوم‌گرایی و توجه ویژه به مسائل بومی استان، مردم‌محوری و حضور و نقش پررنگ مردم از شکل‌گیری ایده تا همراهی و عرضه آثار از بطن مردم با مردم و برای مردم و نیز مسئله‌مندی و توجه به وجه اندیشگانی هنر در کنار فراگیری و همه فهم بودن هنر، لازمه رسیدن به این تحول است.

وی در ادامه به برنامه‌های گرامی‌داشت هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از بیستم تا بیست و ششم فروردین‌ماه امسال در زنجان برنامه‌ها برگزار می‌شود. بیستم فروردین‌ماه مصادف با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی به نام روز هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است که به منظور گرامی‌داشت این هفته، برنامه‌های مختلفی در سطح کشور با محوریت حوزه‌های هنری انقلاب اسلامی در استان‌ها برگزار می‌شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی کشور این برنامه‌ها با محدودیت‌هایی برگزار می‌شد اما امسال در نظر داریم طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده به حول قوه الهی گرامی‌داشت این هفته را پربارتر برگزار کنیم. برنامه‌ها و تولیدات متعددی برای گرامی‌داشت این هفته در نظر گرفته شده که در نخستین روز هفته هنر انقلاب با رونمایی از سردیس شهید سید مرتضی آوینی در محوطه حوزه هنری استان و حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در گلزار شهدا و ادای احترام و میثاق مجدد با شهدای شامخ انقلاب و دفاع‌مقدس آغاز تا پایان هفته با برنامه‌های مختلفی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401011708455
  • خبرنگار :