رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل:

۱۱۰ نوع حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در حدود ۱۱۰ نوع حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که در کنار این حمایت‌ها، خدمات و حمایت‌های مادی و معنوی از ۲۲ شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک توسط پارک علم و فناوری انجام می‌شود.

حبیب ابراهیم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه مجوز دانش‌بنیانی را معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری صادر می‌کند حمایت‌ها نیز اساساً از همان طریق صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد:  از طرف دیگر پارک علم و فناوری استان اردبیل با تأسیس صندوق پژوهش و فناوری استان توانسته است با جذب منابع مالی از صندوق نوآوری و شکوفایی به حمایت‌های لازم از شرکت‌های دانش‌بنیان بپردازد.

عضو شورای اداری استان اردبیل تشریح کرد: تمامی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری از حمایت‌های مالی و غیرمالی برخوردار هستند اما در این میان شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل رسیدن به مرحله تولید و دانش فنی بالاتر از تسهیلات بیشتری استفاده می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اضافه کرد: افزون بر این پارک علم و فناوری استان توانسته است از طریق تبصره ۱۸ قانون بودجه مبلغ ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات جذب و ۲۲ شرکت را جهت استفاده از آن معرفی کردیم که در حال طی مراحل بانکی هستند که تخصیص این مبلغ برای شرکت‌های فوق‌الذکر می‌تواند جهش جدیدی در اشتغال، تولید و اقتصاد استان باشد.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه ۳۶ شرکت دانش‌بنیان در استان اردبیل فعالیت می‌کنند، یادآور شد: این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی (گیاهان دارویی و داروهای گیاهی)، برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی و دارویی و فناوری اطلاعات مشغول تولید هستند.

وی اضافه کرد: افزون بر این شرکت‌های دانش‌بنیان، ۱۲ شرکت خلاق در حوزه علوم‌انسانی، اجتماعی و هنر نیز در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: از ۳۶ شرکت دانش‌بنیان استان ۲۲ شرکت در این پارک مستقر هستند که از تسهیلات و حمایت‌های مالی و غیرمالی پارک بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401011506852
  • خبرنگار : 50428