بدری:

شعار سال باید در سطح سیاستگذاری نمود، یابد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: شعار سال باید در سطح سیاستگذاری نمود یابد و با گفتمان‌سازی مناسب تاثیر خود را بر فعل و انفعالات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بگذارد.

صدیف بدری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال جدید را سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین نامگذاری کردند.

وی افزود: شعار سال باید در سطح سیاستگذاری نمود یابد و با گفتمان‌سازی مناسب تاثیر خود را بر فعل و انفعالات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بگذارد.

به گفته نماینده اردبیل بعد از پیروزی انقلاب شاهد توسعه چشمگیر در مراکز تحصیلات آکادمیک و دانشگاه‌ها بودیم. در خصوص زنان این تفاوت به مراتب برجسته تر است. اما آنچنان که باید و شاید از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بهره نبرده‌ایم.

بدری با اشاره به اینکه در تولید دانش‌بنیان محوریت با جامعه علمی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه و نخبگان است، افزود: نخبگان با تلفیق علم و عمل مطابق با آخرین و به روزترین روش‌های تولید ضمن ارتقای تولید و بهره‌وری در کشور، زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم آورند.

وی ادامه داد: اگر نگاهی آسیب‌شناسانه به سرمایه‌گذاری‌های کلان صورت گرفته در چهار دهه اخیر داشته باشیم می‌بینیم که بعضا حجم و گستره سرمایه‌گذاری صورت گرفته با میزان اشتغال ایجاد شده متناسب نیست.

نماینده مردم اردبیل اضافه کرد: با توجه به معضل بیکاری موجود در کشور در بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری میزان اشتغال‌زایی طرح‌ها باید در اولویت قرار گیرد و این مهم در شعار سال مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401010903762
  • خبرنگار :